autor: Łukasz Malik
Polanie – polska strategia doczeka się nowej wersji
Powstanie odświeżona wersja polskiej strategii czasu rzeczywistego Polanie – ujawnił w rozmowie z nami Mirosław Dymek, twórca oryginału z 1996 roku.
Nowa wersja strategii czasu rzeczywistego Polanie ma ukazać się w 2016 roku (20. rocznica wydania pierwowzoru). „Będzie to sentymentalny remake, z grafiką i dźwiękiem z XXI wieku. Co z tego wyjdzie przekonamy się w trakcie produkcji” – powiedział Mirosław Dymek. Polanie zostaną wydani pod banderą Home Net Games, pod którą były prezes Reality Pump tworzy nowe gry – jego ostanią produkcją jest Zombie Defense i zagrało w nią już prawie milion posiadaczy smarfonów i tabletów z systemem Android.
Odświeżeni Polanie trafią na PC, ponadto w „polskiego WarCrafta” – jak często był nazywany oryginał – zagrają także posiadacze urządzeń przenośnych z systemami Android oraz iOS.
Po więcej informacji odsyłamy do naszego wywiadu z Mirosławem Dymkiem, w którym zdradza sekrety sukcesu Zombie Defense, zarobki na platformie Google Play oraz zachęca do ściągnięcia silnika Unity i rozpoczęcia kariery w gamedevie.
Polanie (1996) – stworzona przez niewielką grupę studentów pod przewodnictwem Mirosława Dymka, strategia czasu rzeczywistego, która w ogólnych założeniach przypominała pierwszego WarCrafta. Jako Mirko, książę Polan, musimy odbudować zniszczoną osadę i zemścić się na sąsiednich plemionach. Podstawowym surowcem było... mleko, dzięki któremu mogliśmy tworzyć nowe budynki oraz szkolić żołnierzy.
W 2003 roku ukazała się kontynuacja Polan, stworzona już przez studio Reality Pump, które zasłynęło z serii Earth. Gra została dość ciepło przyjęta przez graczy. Tym razem gra trafiła do szerokiej dystrybucji i na Zachodzie znana pod tytułami KnightShift oraz Once Upon A Knight.