autor: Andrzej Klimczuk
Polanie 3 trafią do sklepów w już na początku przyszłego roku
Wreszcie ujawniono konkretne informacje o trzeciej edycji kultowej już produkcji. Grupa wydawnicza Zuxxez otworzyła stronę firmową gry KnightShift 2: Curse of Souls (u nas prawdopodobnie będzie znana jako Polanie 3) przygotowywaną przez polski zespół programistów ze studia Reality Pump.
Wreszcie ujawniono konkretne informacje o trzeciej edycji kultowej już produkcji. Grupa wydawnicza Zuxxez otworzyła stronę firmową gry KnightShift 2: Curse of Souls (u nas prawdopodobnie będzie znana jako Polanie 3) przygotowywaną przez polski zespół programistów ze studia Reality Pump.
KnightShift 2: Curse of Souls będzie produkcją z gatunku cRPG utrzymaną w konwencji hack'n'slash na której oparte zostały słynne Diablo i Dungeon Siege. Jak dobrze wiemy Polanie zasłynęli głównie jako strategia czasu rzeczywistego (RTS). Druga edycja posiadała już elementy znane z gatunku cRPG dzięki czemu nasze postacie zdobywały doświadczenie, używały różnorodnych typów broni, czarów i przedmiotów. W trybie cRPG nie było już jednostek, ale istniała możliwość stworzenia drużyny. W przypadku KnightShift 2: Curse of Souls twórcy gry postanowili całkowicie usunąć tryb RTS.
Odnośnie samej rozgrywki - gracz wcieli się w postać przypadkowego bohatera, na którego barki spadnie zadanie uratowania świata, który pogrąża się w totalnym chaosie. Tajemnicze i niezwykle potężne zło czyhać ma na każdym kroku...
Tak naprawdę tutaj wszystko ma zależeć tylko od naszej pomysłowości. Zabawę można będzie ukończyć na wiele różnych sposobów. Za każdym razem ma istnieć możliwość obrania zupełnie odmiennych ścieżek naszego postępowania. W grze przyjdzie nam wykonać wiele różnorodnych zadań. Poza tymi niezbędnymi do ukończenia gry do naszej dyspozycji zostanie oddana całkiem spora liczba questów dodatkowych. Tutaj bowiem sami zadecydujemy jakie postępowanie jest w danej sytuacji można uznać za dobre, a jakie złe. Czyżby Fable po polsku? :)
Mało tego w KnightShift 2: Curse of Souls nie pokierujemy losami jakiegoś odgórnie wyznaczonego bohatera. Gracz będzie mógł wybrać jedną z dziewięciu grywalnych postaci. Każda z nich będzie posiadać własny charakter, cechy oraz osiem specjalnych umiejętności. Jeśli zechcemy będziemy mogli podróżować samotnie lub stworzyć własną drużynę.
Na naszej drodze do upragnionej lub zupełnie przypadkowej chwały będziemy walczyć z różnorodnymi przeciwnikami. Panowie z Reality Pump na potrzeby gry przygotują ponad 30 typów oponentów, każdy będzie występował w ponad 20 rożnych odmianach. Pośród nich znajdą się śmiercionośne kreatury, bestie i demony rodem z piekieł. Nieraz przyjdzie nam wziąć udział w całkiem dużych bitwach. Na dodatek dzięki opracowanemu na potrzeby gry systemowi siła oraz zdolności przeciwników będą zależeć od tego jak sprawnie gracz radzi sobie z panowaniem nad sytuacją. Dla równowagi naszego herosa będziemy mogli wyposażyć w zestaw broni, zbroi i innych użytecznych rzeczy spośród arsenału liczącego około 4000 przedmiotów.
KnightShift 2: Curse of Souls będzie posiadać w pełni trójwymiarowy i interaktywny świat gry. Bez względu na nasze poczynania w jego wnętrzu ma toczyć się wirtualne życie. Postacie NPCów nie będą ot tak sobie stać w miejscu, każdy ma tutaj do wykonania swoje własne zadania. W grze będzie także zachodziła zmiana pór dnia, w zależności od niej zarówno NPCe jak i potwory będą zachowywać się na różne sposoby. Gra zostanie wyposażona także w tryb multiplayer pozwalający na zabawę dla maksymalnie ośmiu graczy jednocześnie w różnych trybach.
Światowa premiera gry będzie miała miejsce w Niemczech jeszcze przed końcem tego roku.