Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 marca 2024, 10:34

Po 8 latach ze Stardew Valley zniknie kuriozalny błąd. To jedna ze zmian w patchu 1.6, kolejne będą ujawniane każdego dnia

Eric Barone będzie dzielił się z fanami jedną zmianą z aktualizacji 1.6 każdego dnia aż do jej premiery. Patch naprawi m.in. dość dziwaczny błąd związany ze zbieraniem plonów.

Źródło fot. Eric „ConcernedApe” Barone.
i

Nie jest tajemnicą, że Eric „ConcernedApe” Barone się nie oszczędza, ku zmartwieniu części fanów. Być może musi odreagować po pracach nad kolejną wersją swojego hitu, bo twórca Stardew Valley chyba próbuje droczyć się z fanami, ujawniając codziennie dosłownie pojedyncze zmiany z aktualizacji 1.6.

Jedna zmiana w Stardew Valley 1.6 na dzień dobry

O jednej nowince pisaliśmy wczoraj, a choć była ona całkiem istotna (sądząc po entuzjazmie fanów), nikt chyba nie nazwie jej wielką zmianą. Już wtedy część miłośników SV zastanawiała się, czy Barone w ten sposób nie droczy się z nimi. Najwyraźniej te „obawy” były słuszne.

W kolejnym wpisie Barone zapowiedział, że aż do wydania patcha 1.6 – co nastąpi 19 marca – będzie codziennie publikował pojedyncze „bezspoilerowe” punkty z listy zmian w tej aktualizacji (via serwis X).

Jeśli nawet intencją twórcy faktycznie było „dokazanie” fanom, to ci bynajmniej nie przejęli się decyzją twórcy. Przeciwnie, większość graczy cieszy się, że każdego dnia dostaną kolejny teaser łatki, choćby i bardzo skromny.

Zwłaszcza że dwie pierwsze zmiany okazały się cokolwiek intrygujące, a już wcześniej Barone zdradził całkiem sporo informacji na temat łatki.

Mały bug, wielka strata czasu

We wczorajszym wpisie Barone potwierdził bowiem to, co część fanów podejrzewała od dawna: przez 8 lat w Stardew Valley szybciej zbierało się plony od lewej do prawej niż odwrotnie. Patch 1.6 usunie tę usterkę, przy czym twórca sprecyzował, że oznacza to wyrównanie do szybszego z tych sposobów.

Gracze od dawna dzielili się takimi spostrzeżeniami i oczywiście nie brakowało też osób, które przetestowały to w praktyce. Nie jest to też mała różnica. Sama animacja zbierania jest obecnie dłuższa „o 100 milisekund” (czyli 1 decysekundę albo 0,1 sekundy), ale przecież jest ona odtwarzana wielokrotnie. Przy większych sadach, grządkach itp. zbieranie z prawej do lewej mogło zajmować nawet o 20% więcej czasu, niż gdyby zacząć z lewej strony.

Mimo że internauci od dawna zamieszczali filmiki dowodzące tej tezy, wiedza o tym błędzie wcale nie była powszechna (zresztą większość wątków z ostatnich kilku lat na ten temat nie zyskała większego rozgłosu). Dość rzucić okiem na komentarze fanów w mediach społecznościowych. Wielu z nich albo nie było pewnych co do istnienia tego „buga”, albo w ogóle nie zdawała sobie sprawy z możliwości jego istnienia.

Nasuwa się więc pytanie: czy sam Eric Barone również nie zdawał sobie sprawy z tej usterki? Można w to wątpić w kontekście wspomnianych doniesień graczy, ale zastanawia fakt, że tyle lat zajęło mu uporanie się z tym na pozór prostym błędem. Inna sprawa, że czasem „proste” bugi mogą mieć zaskakująco skomplikowaną przyczynę (albo sposób ich naprawienia nastręcza sporych trudności).

Jak widać, nawet pozornie banalne zmiany lub poprawki mogą odbić się szerokim echem wśród graczy. Czy tak będzie też z kolejnym „teaserem” patcha 1.6 do Stardew Valley, dowiemy się wkrótce.

Xbox Game Pass kupisz tutaj

  1. Stardew Valley – poradnik do gry

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej