autor: Michał Kułakowski
Petroglyph o kontynuacji Star Wars: Empire at War
Deweloperzy ze studia Petroglyph przyznali, że zaproponowali firmie Electronic Arts stworzenie kontynuacji strategii Star Wars: Empire at War, która zadebiutowała na pecetach w 2006 roku. Wydawca, posiadający wyłączne prawa do produkcji gier z uniwersum Star Wars, nie odpowiedział jednak na propozycję twórców i wydaje się nią niezainteresowany.
Petroglyph Games to jeden z nielicznych zespołów wciąż jeszcze specjalizujących się w produkcji RTS-ów i innych strategii. Na koncie amerykańskich deweloperów znajdują się gry, takie jak Grey Goo, Universe at War: Earth Assault czy serię 8-bit Armies. Debiutanckim projektem twórców było wydane w 2006 roku Star Wars: Empire at War. Gra to ambitny RTS osadzony w uniwersum Star Wars, który pozwalał nam pokierować siłami Imperium lub Rebeliantów w walce o kontrolę nad całą galaktyką. Niedługo po premierze, tytuł doczekał się także rozszerzenia, wprowadzającego do rozgrywki trzecią grywalną frakcję. Mimo dobrego przyjęcia, Empire at War ostatecznie nie otrzymało nigdy bezpośredniej kontynuacji.
W odbytej niedawno sesji odpowiedzi na pytania fanów, zorganizowanej w serwisie Reddit, przedstawiciele Petroglyph Games potwierdzili, że chcieliby wrócić do świata Gwiezdnych Wojen. Co więcej, mieli oni nawet zaproponować firmie Electronic Arts stworzenie sequela Star Wars: Empire at War. Wydawca, dysponujący pełnią praw do produkcji gier z uniwersum Star Wars, nie odniósł się do propozycji deweloperów. Nie wzbudziło to jednak wśród nich zbyt dużego zdziwienia. Jak stwierdził jeden z nich:
To coś związanego bezpośrednio z korporacyjną strategią Electronic Arts. Nie dysponuję pełnymi detalami, ale EA posiada licencję na produkcję wszystkich gier z uniwersum Star Wars i wydaje się skupione jedynie na tworzeniu minimalnej liczby nowych tytułów, odznaczających się najwyższą jakością wykonania. Wykorzystują do tego pełnię swoich zasobów. Tak więc, jeżeli nie pracujesz nad FPS-ami, to nie znajdujesz się na liście priorytetów. Kilka razy próbowaliśmy już skontaktować się z EA, aby przekonać się, czy wydawca jest potencjalnie zainteresowany Empire at War II, które byłoby wykonane w podobnej skali co pozostałe projekty firmy, ale do tej pory wysiłki te spełzły na niczym.
Szanse na pojawienie się nowego RTS-a w uniwersum Gwiezdnych Wojen są więc na razie wyjątkowo nikłe. Fanom gatunku pozostaje w tej chwili ponownie zainstalować Empire at War, które w ubiegłym roku przeżyło mały renesans, odzyskując moduł zabawy wieloosobowej oraz otrzymując nową łatkę, a także pełne wsparcie dla modów poprzez serwis Steam. Przypomnijmy, że w 2013 roku Electronic Arts zakupiło wieloletnią licencję na produkcję gier ze Star Wars w tytule. Umowa zawarta z firmą Disney wygaśnie najprawdopodobniej dopiero w 2023 roku.