Kultowe Star Wars Empire at War dostało istotną aktualizację, która powinna uczynić doświadczenie lepszym
Wyśmienita strategia Star Wars: Empire at War dostała nowy patch. Poprawia on m.in. wydajność i usuwa problemy z trybem multiplayer.
Pomimo ponad 17 lat na karku RTS Star Wars: Empire at War nadal jest ulepszany. Wypuszczony właśnie patch wprowadził kilka bardzo ważnych zmian.
- Przede wszystkim gra wraz dodatkiem zostały wreszcie przekonwertowane do 64-bitów. Zwiększa to stabilność silnika i pozwala uniknąć zawieszania się gry w sytuacji, gdy zacznie jej brakować pamięci. Aplikacje 32-bit potrafią bowiem robić użytek tylko z maksymalnie 2 GB pamięci, podczas gdy 64-bitowe nie mają tego ograniczenia.
- Poprawiono kod sieciowy, przez co nie mają już pojawiać się problemy z desynchronizacją.
- Ulepszono także balans rozgrywki i poprawiono błędy związane z nieprawidłowym zachowaniem jednostek.
Lista zmian nie jest więc duża, ale są to ulepszenia, które pozytywnie wpłyną na rozgrywkę. Przestawienie aplikacji na 64-bitowe jest korzystne nawet dla podstawowej wersji gry i dodatku, ale przede wszystkim jest darem dla społeczności moderskiej. Fanowskie projekty często bowiem wprowadzają bardziej szczegółowe modele i tekstury, jak również zwiększają skalę starć, przez co problemy z limitami pamięci były znacznie poważniejsze w przypadku modyfikacji. Teraz ich twórcy będą mogli w pełni rozwinąć skrzydła.
Cieszy również ulepszenie kodu sieciowego. Pomimo swojego wieku Star Wars: Empire at War nadal cieszy się sporą popularnością – wczorajszy rekord aktywności na Steamie wyniósł 2031 osób bawiących się równocześnie. Ci gracze bez wątpienia docenią naprawienie problemów z desynchronizacją.
Star Wars: Empire at War zadebiutowało w lutym 2006 roku, a kilka miesięcy później gra otrzymała dodatek Forces of Corruption. Jest ona dostępna wyłącznie na PC. Obecnie na Steamie sprzedawana jest jako tzw. Gold Pack, czyli zestaw, który oferuje zarówno grę, jak i rozszerzenie.