Zwolnienia w polskiej branży gier. Ucierpieć miały studia People Can Fly i Reikon Games
Firmy z branży gier znowu zwalniają. Tym razem redukcje objęły studia People Can Fly, Black Forest Games i Reikon Games.
Aktualizacja
Jak donosi serwis Kotaku, zwolnienia – i to liczne – nastąpiły również w niezależnym polskim studiu Reikon Games. Twórcy Ruinera, pracujący obecnie nad strzelanką Final Form (w tej chwili nie wiadomo, jak los czeka tę grę), 23 stycznia mieli zwolnić nawet 60-70 osób (ok. 56% załogi).
Wysłaliśmy do studia zapytanie w temacie zwolnień i przyszłości gry Final Form.
Oryginalna wiadomość (26 stycznia)
Ubiegły rok był jednym z najgorszych w historii pod względem zwolnień w branży gier. Po kilku tygodniach 2024 r. oczywistym jest jednak, że ten niechlubny rekord zostanie pobity.
- Najnowszym studiem, które ogłosiło zwolnienia, jest polskie People Can Fly.
- Z pracą pożegna się ponad 30 osób.
- Redukcje dotkną głównie zespołu odpowiedzialnego za grę znaną jako Project Gemini – odejdzie z niego 20 deweloperów.
- Zarządzający działem produkcji Adam Alker w liście do pracowników wytłumaczył, że zwolnienia są spowodowane ograniczeniami budżetu i zmniejszeniem skali gry. Project Gemini finansowany jest przez firmę Square Enix, więc wydawca najpewniej zadecydował, że nie będzie to tak ambitna pozycja, jak planowano.
Informacje o zmianach w Project Gemini pojawiły się po raz pierwszy w listopadzie ubiegłego roku. People Can Fly ogłosiło wtedy, że prowadzi rozmowy ze Square Enix na temat zmiany zasad komercyjnych tego projektu.
W listopadzie studio ogłosiło także zmiany dotyczące Projectu Dagger – porzucono wtedy plany wydania gry w 2025-2026 roku. Pierwotnie powstawała ona we współpracy z firmą Take-Two Interactive, ale ostatecznie zdecydowano, że zostanie wydana przez People Can Fly. Wymusiło to zmniejszenie liczebności zespołu do 10 osób.
Poza Project Gemini i Project Dagger studio pracuje również nad projektami Maverick (RPG tworzonym dla Microsoftu), Bifrost, Victoria oraz Red. Warto dodać, że 2024 rok nie rozpoczął się dobrze dla firmy – gra Bulletstorm VR (opracowana przez studio Incuvo, ale wydana przez People Can Fly) okazała się bowiem porażką.
- Oficjalna strona People Can Fly
- Pierwszy kandydat do miana porażki roku. Bulletstorm VR to katastrofa i smutny epilog dla uznanej marki
Masakra w Czarnym Lesie
Nie tylko People Can Fly ogłosiło dziś zwolnienia. Redukcje zaszły także w znanym z Destroy All Humans! oraz Destroy All Humans! 2: Reprobed studiu Black Forest Games. W tym wypadku ich skala jest wręcz katastrofalna – z pracą pożegnało się bowiem ok. 50 pracowników, co stanowi połowę załogi. Trudno sobie wyobrazić, aby nie miało to fatalnych skutków dla znajdującego się obecnie w produkcji projektu Teenage Mutant Ninja Turtles: The Last Ronin.