Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 grudnia 2023, 12:49

autor: Maciej Gaffke

Aktualizacja 2.1 do Cyberpunka 2077 dostępna do pobrania [Aktualizacja]

CD Projekt RED pokazało pełną listę zmian, które przyniesie aktualizacja 2.1 do Cyberpunka 2077 i jego dodatku, Phantom Liberty. Obszerny patch jest już dostępny do pobrania.

Źródło fot. CD Projekt RED
i

Aktualizacja

Aktualizacja 2.1 do gry Cyberpunk 2077 jest już dostępna do pobrania. Z pełną listą zmian możecie zapoznać się poniżej.

Oryginalna wiadomość (4 grudnia)

Już jutro Cyberpunk 2077 oraz dodatek do gry, Phantom Liberty, otrzymają zapowiedzianą kilka dni temu aktualizację 2.1. Niektóre szczegóły tej sporej łatki przedstawiciele CD Projekt RED ujawnili podczas niedawnej transmisji, a teraz studio wypuściło pełną listę zmian, którą w całości możecie znaleźć poniżej.

  1. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty – nasza recenzja

Co się znajdzie w aktualizacji 2.1, a czego zabraknie?

Jak przekazali twórcy produkcji, aktualizacja 2.1 stanie się dostępna 5 grudnia około południa na PC oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Spis prezentuje się interesująco i nawet najbardziej wybredni fani powinni znaleźć w nim coś dla siebie. Oprócz rutynowej naprawy występujących w rozgrywce błędów, gra dostanie chociażby metro, osobiste radio dla V, powtarzalne wyścigi samochodowe czy lornetki widokowe, abyśmy mogli jeszcze bardziej nacieszyć się krajobrazem Night City.

Na pewno debiutujący jutro patch nie przyniesie Nowej Gry Plus, która jest oczekiwana przez część wielbicieli. Potwierdził to dyrektor ds. globalnej społeczności w CD Projekt RED, Marcin Momot. Przypomniał on również, że studio nie ma planów na wprowadzenie tego trybu w przyszłości.

Aktualizacja 2.1 do gry Cyberpunk 2077 – pełna lista zmian

Nowe elementy gry

  1. Problem z kartą miejską NCART został rozwiązany i V może teraz podróżować pomiędzy 19 stacjami metra zlokalizowanymi w całym Night City na 5 różnych liniach za pomocą szybkiej podróży lub jazdy pociągiem, patrząc przez okno i obserwując świat.
  2. V może teraz zaprosić swoją drugą połówkę, by spędzić z nią czas w dowolnym z apartamentów. Spotkania są powtarzalnymi, nieograniczonymi wydarzeniami, które stają się dostępne po zakończeniu ścieżki romansu z daną postacią.
  3. Teraz możesz słuchać radia nawet podczas pieszej wędrówki (lub jazdy pociągiem NCART), korzystając z nowej funkcji Radioport. Funkcja ta jest dostępna podczas eksploracji świata i płynnie przełącza się na radio samochodowe, gdy tylko wsiądziesz do pojazdu. Ponadto radio wyłącza się, gdy zaczyna grać muzyka związana z zadaniem. Teraz możliwe jest również dostosowanie głośności muzyki bezpośrednio w oknie radia.
  4. Dodano powtarzalne wyścigi samochodowe, w których V może wziąć udział po ukończeniu zadania Szybka i wściekła. Wypatruj ikon flag wyścigowych na mapie oraz wygrywaj wyścigi, aby zdobywać kasę w grze i zgarnąć zniżkę na stronę Autofixer. Poprawiliśmy też sztuczną inteligencję zawodników, aby byli bardziej konkurencyjni, jak również wprowadziliśmy ulepszenia, dzięki którym całe doświadczenie dostarcza jeszcze większej rozrywki!
  5. W różnych malowniczych miejscach dodano lornetki widokowe – to kolejny sposób na docenienie widoków Night City.
Aktualizacja 2.1 do Cyberpunka 2077 dostępna do pobrania [Aktualizacja] - ilustracja #1

Metro w Night CityCD Projekt RED

Dostępność

  1. Dodano opcję zwiększenia czcionki w interfejsie.
  2. Można teraz wyłączyć licznik czasu w minigrze Naruszenie protokołu.
  3. Dodano nową zakładkę „Dostępność”, przeniesiono do niej ustawienia poziomu trudności i napisów, niektóre przyciski sterujące oraz opcje interfejsu.
  4. Dodano opcję „Przełączanie broni z uwzględnieniem implantów rąk”, która pozwala włączyć lub wyłączyć funkcję przełączania implantów rąk podczas przełączania się między wyposażonymi broniami.
  5. Klawisze góra/dół i lewo/prawo interfejsu można teraz ponownie przypisać, aby dostosować je do klawiatur AZERTY i QWERTZ.
  6. Dodano więcej opcji personalizacji interfejsu.

Zadania i otwarty świat

  1. Gangi mogą teraz ścigać V, jeśli podczas niektórych kontraktów i zadań głównych zostanie wobec nich przyjęte agresywne podejście.
  2. Kontrakty związane z kradzieżą lub dostarczeniem pojazdu mogą teraz przerodzić się w pościg lub sekwencję walki.
  3. U części sprzedawców pojawiających się w kioskach można teraz robić zakupy. Należy pamiętać, że zmiana ta nie ma wpływu na stoiska z jedzeniem.
  4. Można teraz siadać w różnych barach w Night City oraz wchodzić w interakcje ze sprzedawcami.
  5. Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre kontrakty nie aktywowały się po zbliżeniu się do obszaru zadania.
  6. Gdzie jest Johnny? – naprawiono błąd, w wyniku którego Rogue przez cały czas chodziła za V.
  7. Podejrzenie cyberpsychozy: Dom na wzgórzu – usunięto błąd, w wyniku którego ciało Petera Greene'a nadal podświetlało się po zeskanowaniu.
  8. Ziarnko do ziarnka – naprawiono błąd, w wyniku którego nie pojawiał się pojazd stanowiący nagrodę za ukończenie wszystkich kontraktów na Badlandach.
  9. Hojność barmana – naprawiono błąd, w wyniku którego nie pojawiał się pojazd stanowiący nagrodę za ukończenie wszystkich kontraktów w City Center.
  10. Kontrakt: Gałązka oliwna – naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z Sergeiem Karasinskym, bo ten w ogóle się nie pojawiał.
  11. Czerwony wieszcz – naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było ukończyć celu „Udaj się w miejsce, z którego dochodzi sygnał”, bo nie aktywowała się rozmowa z Johnnym.
  12. Pasażer – naprawiono błąd, który powodował, że Panam nie chciała wsiąść na motocykl, mimo że miała poprowadzić gracza na stację benzynową.
  13. Przesyłka polecona – naprawiono błąd, który powodował, że zadanie nie aktywowało się nawet po zaktualizowaniu gry do wersji 2.01.
  14. Ukryta prawda – usunięto błąd, w wyniku którego zadanie mogło ponownie pojawić się na mapie jako „nieodkryte”.

Widmo wolności

  1. Naprawiono błąd, w wyniku którego wrogowie podejrzani o przestępczość zorganizowaną w Dogtown nie pojawiali się, blokując postępy.
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że czas w grze nie mijał po obejrzeniu braindance'u z koncertu Lizzy Wizzy. Aby poprawka odniosła skutek, należy wybrać opcję Pomiń czas.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że osiągnięcia Arachne oraz Wszyscy ludzie Prezydentki nie były przyznawane pomimo spełnienia wymagań.
  4. Osiągnięcie Władca Relica nie będzie się już odblokowywać po zdobyciu tylko jednego atutu Relic. Należy pamiętać, że ta poprawka nie zresetuje już odblokowanego osiągnięcia.
  5. Ekskluzywne ikoniczne bronie są teraz dostępne w grze.
  6. Ikoniczne bronie Alabai, Borzaya, Laika, Taigan i Volkodav będą teraz dostępne do kupienia u sprzedawcy na czarnym rynku, jeśli gracz nie otrzymał ich ze zrzutu.
  7. Niedźwiedzia przysługa – naprawiono błąd, który powodował, że zadanie kończyło się automatycznie bez faktycznego ukończenia go.
  8. Niedźwiedzia przysługa – naprawiono błąd, który powodował, że brama garażowa nie otwierała się po wprowadzeniu kodu.
  9. Przesyłka do Los Padres – naprawiono błąd, który sprawiał, że Mr. Hands nie odbierał telefonu.
  10. Mówi do mnie noc – naprawiono błąd, który powodował, że nie można było umieścić metalowej przypinki na stole w mieszkaniu V.
  11. Ręka rękę myje – naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było wejść do Heavy Hearts.
  12. Srebrne Trzewiczki – naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z Mr. Handsem w Heavy Hearts, bo ten w ogóle się nie pojawiał lub nie można było wejść z nim w interakcję.
  13. Draft w Dogtown – naprawiono błąd, który powodował, że po wyjściu z opuszczonego mieszkania gracz mógł utknąć w hollocallu z Songbird.
  14. Draft w Dogtown – naprawiono błąd, który powodował, że Reed nie dzwonił po odczekaniu dwóch dni.
  15. Ku otchłani – naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł utknąć w pozycji kucającej, co uniemożliwiało podłączenie się do portu w rdzeniu.
  16. Ku otchłani – naprawiono błąd, który powodował, że sprint lub skok były trwale wyłączone po jeździe windą.
  17. Nikt nie woła – naprawiono błąd, który powodował, że po wezwaniu pielęgniarki ekran stawał się czarny (dotyczy graczy, którzy nadal napotykali ten problem po aktualizacji 2.02).

Rozgrywka

  1. Ulepszono walki z bossami: Yashą Ivanovem, Borisem Ribakovem i Adamem Smasherem. Smasher będzie mógł teraz aktywować Sandevistan.
  2. Dodano nowe wszczepy: Fen-X oraz Rama Pana Cogito
  3. Zbalansowano statystyki niektórych wszczepów.
  4. Zmiany w balansie dla niektórych atutów.
  5. Wprowadzono zmiany w balansie dla niektórych broni.
  6. Wytworzona broń może mieć teraz maksymalnie dwa miejsca na modyfikacje. Należy pamiętać, że zmiana ta nie wpłynie na broń wytworzoną przed tą aktualizacją.
  7. Zwiększono częstotliwość upuszczania modyfikacji przez wrogów. Dodano szansę na pojawienie się modyfikacji broni w pojemnikach, które wcześniej oferowały tylko komponenty do wytwarzania.
  8. Zwiększono dostępność modyfikacji u sprzedawców broni. Modyfikacja Pax będzie zawsze dostępna.
  9. Teraz będzie można poprawnie instalować modyfikacje broni typu Tech zamiast modyfikacji broni typu Power na HA-4 Grit.
  10. Modyfikacje broni generacji IV i V można teraz znaleźć u sprzedawców broni (jeśli poziom gracza jest wystarczająco wysoki).
  11. Zwiększono maksymalny limit amunicji, którą można nosić w ekwipunku dla wszystkich typów amunicji.
  12. Wytworzona broń ikoniczna będzie teraz prawidłowo wyświetlana po umieszczeniu w skrytce.
  13. Drzazgi limitu kosztu wszczepów powinny być teraz prawidłowo upuszczane dla graczy, którzy osiągnęli maksymalny poziom.
  14. Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre bronie i wszczepy generacji V+ były ponownie ulepszane do generacji V+ lub niższej.
  15. Teraz będzie można aktywować tryb anabiozy podczas sterowania kamerami.
  16. Kerenzikov będzie teraz działać z bronią miotaną.
  17. Naprawiono błąd, który powodował, że osiągnięcie V jak Vendetta odblokowywało się mimo niespełnionych kryteriów. Należy pamiętać, że poprawka nie zresetuje odblokowanego już osiągnięcia.
  18. Naprawiono błąd, który powodował, że gracz nie otrzymywał osiągnięcia Szybcy i martwi, mimo że spełnił jego kryteria.
  19. Zmniejszono minimalny kąt wychylenia drążka wymagany do pozostania w sprincie podczas gry na kontrolerze.
  20. Gdy statystyki drugorzędne wszczepu zostaną zmienione za pomocą atutu Koneser chipweare'u, nie będą już wyświetlały losowych wartości po zapisaniu lub wczytaniu.
  21. Gdy gracz osiągnię poziom 60. w umiejętności Netrunning, umiejętność anabiozy będzie teraz poprawnie ujawniać wrogów w promieniu 10 m i pozwoli hakować ich przez osłonę.
  22. Zbalansowano hack Wypalenie synaps. Zmniejszono premię do maksymalnych obrażeń z +400% do +300% dla poziomów 3-5. Zmniejszono premię do maksymalnych obrażeń z +600% do +400% i obniżono premię za punkt pamięci z 12% do 10% dla wariantu ikonicznego.
  23. Wprowadzono płynniejszy i bardziej responsywny ruch gracza.
  24. Po wytworzeniu przedmiotu przy użyciu Aktywnego rdzenia chimery lub Odszyfrowanego Systemu Behawioralnego Cerberusa wymagane specyfikacje wytwarzania znikną z panelu wytwarzania.
  25. Gracze, którzy ukończyli wszystkie kontrakty Reginy przed aktualizacją 2.0, otrzymają w nagrodę Aksolotl (zastąpi on otrzymany wszczep z neowłókna).
  26. Statystyki wszczepów będą teraz poprawnie stosowane bez względu na to, czy są aktywnie używane.
  27. Naprawiono błąd, który powodował, że punkty życia V nie spadały poniżej 25%, ponieważ efekt BioDyne Berserka pozostawał stale aktywny. Należy pamiętać, że poprawka ta nie działa wstecz. Nie wpłynie ona na sytuacje, w których problem ten wystąpił już przed wersją 2.1.

Pojazdy i ruch uliczny

  1. Otwarto zamkniętą wcześniej autostradę łączącą Westbrook, Santo Domingo i Heywood.
  2. Teraz możliwe jest pochylanie się podczas jazdy na motocyklu.
  3. Dodano 5 nowych motocykli do kupienia na stronie Autofixer.
  4. Dodano nowy samochód – kabriolet Porsche 911. By poznać więcej szczegółów, odwiedź stronę Autofixer.
  5. Dodano opcję oznaczania pojazdów jako Ulubionych w menu „Przywołaj pojazd”.
  6. Dodano możliwość rzucania nożami i toporami podczas jazdy na motocyklu.
  7. Poprawiono animacje walki wręcz podczas prowadzenia motocykli w perspektywie trzeciej osoby.
  8. Zaatakowanie kierowcy NPC-a spowoduje teraz, że jego pojazd zboczy z drogi.

Dźwięk

  1. Poprawiono efekty dźwiękowe w głównych, pobocznych i pomniejszych zadaniach gry podstawowej.
  2. Ulepszono dźwięk scen do formatu dźwięku przestrzennego.
  3. Dodano brakujące efekty dźwiękowe.
  4. Dodano brakujący post-processing głosów.
  5. Ulepszono efekty dźwiękowe broni i walki.
  6. Ulepszono dźwięk w pojazdach.
  7. Wprowadzono rozmaite poprawki dźwiękowe.
  8. Panam nie będzie już brzmiała tak, jakby znajdowała się w holocallu, gdy gracz osobiście porozmawia z nią o wydarzeniach z Widma wolności.

Efekty wizualne

  1. Dodano różne ulepszenia oświetlenia w mieście.
  2. Poprawiono wygląd podświetlenia skanera Kiroshi.
  3. Zmieniono wygląd Blackwallu w Czynniku ludzkim, aby dopasować go do wyglądu z Widma wolności.
  4. Naprawiono błąd, który powodował, że papieros mógł być na stałe przymocowany do ręki V.
  5. Płomień będzie teraz prawidłowo wyrównany z rurami wydechowymi na Yaiba Kusanagi CT-3X.
  6. Efekty wizualne wyładowania elektrycznego spowodowanego przez Mikrogenerator będą teraz widoczne nawet podczas gry bez Widma wolności.
  7. Naprawiono kilka przypadków, w których po zainstalowaniu wszczepów u Ripperdoców nie uruchamiały się animacje.

Interfejs

  1. Dodano opcję oznaczania broni jako Ulubionej, dzięki czemu jej sprzedaż, rozmontowanie lub upuszczenie będą zablokowane.
  2. Zmieniono sposób prezentacji trybów skalowania rozdzielczości w Ustawieniach grafiki. Dodano opcję przełączania między DLSS Super Resolution, AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 i Intel Xe Super Sampling 1.2. W zależności od dokonanego wyboru można dostosować inne opcje, np. włączyć dynamiczne skalowanie rozdzielczości.
  3. Dodano podpowiedź opisującą sposób zdobywania doświedczenia w każdej umiejętności w panelu postępu w umiejętnościach.
  4. Próba ataku lub strzału w obszarach, w których walka jest wyłączona, spowoduje teraz wyświetlenie na interfejsie komunikatu „Akcja zablokowana”.

PC

  1. Ray Tracing: Tryb Overdrive – wychodzi ze stanu podglądu i zawiera kilka ulepszeń jakości obrazu.
  2. Wprowadzono ReSTIR GI – poprawia jakość pathtrace'owanego oświetlenia w RT: Tryb Overdrive, zwłaszcza ciemniejsze obszary bez wpływu na wydajność, minimalizuje smużenie.
  3. DLSS Ray Reconstruction – funkcja będzie teraz dostępna w RT Ultra i innych trybach RT z włączoną funkcją RT Reflections.
  4. Usunięto błąd, w wyniku którego skóra V i postaci niezależnych mogła mieć metaliczny efekt przy włączonym ray tracingu.
  5. Usunięto błąd, w wyniku którego włosy niektórych postaci nie rzucały cieni przy włączonymray tracingu.
  6. Dodano obsługę kontrolerów DualSense.
  7. Dodano obsługę Samsung HDR10+ GAMING dla kart graficznych NVIDIA. Aby włączyć tę funkcję, monitor musi obsługiwać tę technologię i mieć włączony „Tryb gry”. Przełącznik HDR10+ GAMING można znaleźć w Ustawieniach w zakładce Wideo.

Konsole

  1. [Xbox] Naprawiono błąd, który powodował wyświetlanie się komunikatu „Zapis nieudany: za mało miejsca” przy próbie zapisu, mimo że nie osiągnięto limitu zapisu.
  2. [Xbox] Dodano nowy komunikat o błędzie, który pojawi się, gdy Widmo wolności zostanie zainstalowane na nieobsługiwanym dysku.

Różne

  1. Naprawiono awarię występującą podczas próby dotarcia do drugiego snajpera w Przerwanym milczeniu.
  2. Teraz możliwa będzie prawidłowa interakcja z radiem w mieszkaniu V w megabloku H10.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że po ustawieniu wewnętrznej martwej strefy na kontrolerze na 0 nadal występowała pewna martwa strefa.
  4. Dodano więcej sekretów do odkrycia przez graczy w Night City.
Aktualizacja 2.1 do Cyberpunka 2077 dostępna do pobrania [Aktualizacja] - ilustracja #2

Patch zapewni też powtarzalne wyścigi samochodoweCD Projekt RED

Na koniec przypomnijmy jeszcze, że „Redzi” oraz ich Cyberpunk mają szansę na wygranie czterech kategorii w tegorocznej edycji The Game Awards. Tytuł od polskiego studia został nominowany w kategoriach najlepsza narracja, najlepszy występ aktorski (Idris Elba), najlepsze wsparcie oraz najlepsza gra, w którą wciąż gramy. Ile (i czy w ogóle) produkcja zdobędzie statuetek, przekonamy się już w najbliższą noc z czwartku na piątek.

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej