Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2021, 14:24

Paweł Sasko o głupocie sztucznej inteligencji w Cyberpunku 2077

Podczas niedawnego streama Paweł Sasko, główny projektant questów w Cyberpunku 2077, zdradził szczegóły zachowania sztucznej inteligencji w grze CD Projekt RED.

W SKRÓCIE:
  1. Paweł Sasko, projektant zadań w CD Projekt RED, na swoim ostatnim livestreamie zdradzał szczegóły kreowania zachowań AI w Cyberpunku 2077.
  2. Wyjaśnił on, że sztuczna inteligencja musi być do pewnego stopnia „głupia”, by symulować działania ludzi, którzy popełniają błędy.
  3. Gracze na forum Reddit potraktowali wyjaśnienia Pawła Saski jako kiepską wymówkę.

Paweł Sasko, główny projektant questów w Cyberpunku 2077, podczas ostatniego livestreama na Twitchu opowiadał o działaniu sztucznej inteligencji w ostatnim hicie studia CD Projekt RED. Mówiąc konkretniej, tłumaczył działanie AI w Cyberpunku na przykładzie konkretnej lokacji. Deweloper wyjaśniał, że paradoksalnie, zbyt mądra sztuczna inteligencja nie służy wcale graczom.

Podczas omawiania tego zagadnienia Sasko stwierdził, że mądrzejsi przeciwnicy w grach często nie są lepsi.

Często gracze przywołują w dyskusjach temat „dlaczego AI jest takie głupie”? Chociaż paradoksalnie, najprościej jest stworzyć sztuczną inteligencję, która jest bardzo mądra. Ponieważ ona zna twoje położenie i mogłaby cię z łatwością oflankować, a to jest bardzo niesprawiedliwe (względem gracza - dop. red.).

Deweloper zdradził, że sztuczna inteligencja powinna symulować ludzkie zachowania, czyli również popełnianie błędów.

To co chcemy osiągnąć, to AI zachowująca się jak żyjąca osoba, która czasem się myli. Jeżeli będąc zakamuflowany strzelę z jednego miejsca, a potem się z niego oddalę, to przeciwnicy ostrzelają miejsce, gdzie byłem przed chwilą, ponieważ myślą, że tam się znajduję. Jeśli zabijesz wroga w jednym miejscu, to nie oczekujesz, że sztuczna inteligencja każe adwersarzom cię od razu znaleźć, tylko raczej, że przeciwnicy pójdą sprawdzić miejsce, w którym coś się stało. AI musi być realistyczne, a jednocześnie sprawiedliwe.

Komentujący wypowiedź polskiego dewelopera na Reddicie nie zareagowali na tłumaczenia z entuzjazmem:

Jest to rozsądnie brzmiąca wymówka, jednak nie spełnia swojej roli tak jak Straszne AI - pisze użytkownik SpartanChip.

Inni forumowicze są jeszcze bardziej dosadni:

Nie wiem z kiedy jest ten filmik, ale jeśli jest nawet z jakiegoś czasu po premierze gry i narzekaniach ludzi, to jest to wykręt nad wykręty. To żałosne:

- Oh, hurr durr, myśleliście, że AI jest głupie, bo nie mogliśmy zrobić go inteligentnym ?

podnosi okulary

-TAK NAPRAWDĘ, to AI było tak mądre, że musieliśmy je dla was ogłupić, huehuehue (pisownia oryginalna)

Ten facet ma kompletne urojenia. Właściwie to jestem bardziej smutny/rozczarowany/nieco zażenowany niż wściekły.

Nie ma żadnej celowości w tym jak zła jest logika zachowania wroga/gangstera/policji/cywila/pieszego/motocyklisty w CP2077.

Celowo czy nie, wszyscy zgodzimy się chyba, że sztucznej inteligencji w Cyberpunku 2077 przydałby się niemały upgrade. Trzymamy kciuki za to, żeby nastąpił on w nadchodzących hotfiksach.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej