autor: Michał Kułakowski
Path of Exile 2 zapowiedziane, pierwszy gameplay
Studio Grinding Gear Games zapowiedziało Path of Exile 2. Produkcja nie będzie jednak samodzielną grą, ale ogromnym rozszerzeniem do oryginalnego PoE, oferującym nową kampanię, liczne zmiany w rozgrywce, kolejne klasy postaci, a także poprawioną oprawę graficzną. Deweloperzy przedstawili część z planowanych nowości na pierwszym gameplayu.
W ten weekend w nowozelandzkim Auckland rozpoczął się ExileCon 2019, konwent przyciągający fanów Path of Exile z całego świata. Na otwarcie imprezy deweloperzy ze studia Grinding Gear Games przygotowali liczne niespodzianki. Poza zapowiedzią kolejnych dodatków do Path of Exile twórcy przedstawili także Path of Exile 2, stanowiący zupełnie nowy rozdział w rozwoju tego niezwykle popularnego RPG akcji. Warto zaznaczyć, że nie będzie to kompletnie samodzielna produkcja, a raczej niezwykle obszerne rozszerzenie, które oddane zostanie w ręce graczy wraz z aktualizacją 4.0. Wersja beta Path of Exile 2 ma zostać udostępniona najwcześniej pod koniec 2020 roku, pełniej wersji należy spodziewać się dopiero w 2021 roku. Do tego czasu twórcy mają na bieżąco informować o kolejnych szczegółach związanych z planowanymi nowościami, w nadchodzących miesiącach wprowadzając część z nich do oryginalnego Path of Exile.
Path of Exile 2 zaoferuje nową kampanię fabularną składającą się z siedmiu aktów, która rozgrywa się dwadzieścia lat po wydarzeniach przedstawionych w Path of Exile. Rozpoczynając przygodę z dwójką, poproszeni zostaniemy o stworzenie zupełnie nowego bohatera, wybierając spośród klasowych archetypów znanych fanom jedynki. Zyskując doświadczenie i wykonując odpowiednie zadania, będziemy mogli jednak później zdecydować się na dziewiętnaście zupełnie nowych specjalności (Ascendancy Classes), niedostępnych w oryginalnej kampanii.
Podczas rozgrywki czekać będą na nas kompletnie przebudowane systemy ekwipunku, klejnotów oraz umiejętności, które stworzone zostały w oparciu o sugestie fanów. Widoczny lifting przejdzie też oprawa graficzna. Twórcy chcą zaimplementować nowy system oświetlenia oraz fizyki obiektów, a także wprowadzić znacznie lepsze animacje oraz modele 3D. Wymienione nowości zostały przedstawione na pierwszym zapisie rozgrywki z Path of Exile 2, zawierającym opisujący je krok po kroku komentarz deweloperski.
Warto zaznaczyć, że Path of Exile i Path of Exile 2 będą dostępne z poziomu tego samego klienta gry. Oba tytuły mają dzielić także tzw. endgame, który zostanie przebudowany w nadchodzącym dodatku Path of Exile: Conquerors of the Atlas. Oznacza to również, że ze wszystkich naszych dotychczasowych przedmiotów kosmetycznych oraz materiałów zakupionych przy pomocy mikrotransakcji skorzystamy w obu tytułach.