Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 marca 2024, 12:00

Patch Helldivers 2 wprowadza zmianę, której żądali gracze. Twórcy wyjaśniają „wszechwiedzących” wrogów

Nowe informacje od twórców Helldivers 2 wyjaśniły podejrzaną sprawność wrogów w wykrywaniu graczy. Gra otrzymała też patch, który wprowadza ważną zmianę.

Źródło fot. Arrowhead Game Studios / Sony Interactive Entertainment.
i

Studio Arrowhead dało do zrozumienia, że nie chce zdradzać wszystkich sekretów gry, także tych dotyczących mechanik rozgrywki. Najwyraźniej jedną z takich tajemnic była odpowiedź na pytanie, w jaki sposób niektórym obcym w Helldivers 2 zdarza się wytropić pozornie niewidocznych graczy.

Terminidy w Helldivers 2 mogą wyniuchać graczy

Johan Pilestedt pozostaje tak aktywny w serwisie X, że w zasadzie nie ma potrzeby, by zawracał sobie głowę formalnymi komunikatami lub wywiadami. Niemniej szef Arrowhead Game Studios był gościem youtubera Andrew „OperatorDrewski” Carrikera wraz z Patrikiem Lasotą (odpowiedzialnym za testowanie produktu).

W jej trakcie gospodarz zadał pytanie co do planów dodania elementów skradankowych. Pilestedt odparł, że wszystko w Helldivers 2 „musi być sensowne”, a elementy „stealth” wynikają nie tyle z dedykowanych mechanik, co z implementacji „zmysłów” wrogów. Te uwzględniają nie tylko wzrok i słuch – niektórzy przeciwnicy mogą też „wywęszyć” graczy, jeśli znajdują się oni wystarczająco blisko.

To wyjaśnia, dlaczego obcy pokroju owadzich Stalkerów potrafią wykryć przyczajone postacie, mimo że te powinny być dla nich niewidoczne. Część graczy narzeka na „wszechwiedzących” wrogów (via Reddit), co utrudnia zabawę (zwłaszcza po pierwszych zmianach balansu; część fanów nadal nie pogodziła się z osłabieniem Railguna).

„Skryte” odwracanie uwagi

Po pojawieniu się powyższych informacji pewien gracz postanowił przetestować zmysły obcych (via serwis Reddit).

  1. Jak się okazuje, nawet niezaalarmowane patrole będą sprawdzały źródła hałasu, czy to odgłosy wystrzałów, czy też eksplozji. Ba, nawet dźwięk towarzyszący lądowaniu sprzętu po użyciu „strategii” (Stratagem) może ściągnąć uwagę przeciwników, nie mówiąc o bieganiu.
  2. Dla równowagi: patrolujące Terminidy lub Automaty nie zaatakują od razu, gdy gracz znajdzie się w ich polu widzenia. Jeśli zejdzie im z „oczu” wystarczająco szybko, jest szansa, że nie będą nas szukać (chyba że mowa o Stalkerach; te zaatakują od razu). Sam czas zwiadu różni się między oboma stronnictwami, a w przypadku zakłócenia wszyscy wrogowie odwracają się w stronę jego źródła.
  3. Gracz powinien też mieć na uwadze rodzaj osłony. Krzaki nie uchronią przed dostrzeżeniem przez wysokich przeciwników (na przykład Bile Titana), jeśli znajdują się zbyt blisko. Warto dodać, że Terminidy są w większości częściowo lub niemal całkowicie ślepe.

Użytkownik Soggy_Affect6063 zwraca uwagę, że te informacje można też wykorzystać z pożytkiem dla zespołu. Narobienie hałasu (czasem dosłownie) może pozwolić przekraść się wrogom za plecami (czy tam odwłokami). Lepiej też mieć to na uwadze przy rozprawianiu się z patrolami – jeśli gracz wykorzysta do tego bomby odłamkowe lub inne głośne „strategie”, lepiej szybko przenieść się do innej lokacji.

Terminidy osłabione

Narzekania graczy na obecny stan Helldivers 2 nie ograniczają się tylko do problemów ze skradaniem. Wielu fanów zgadzało się, że obecnie silniejsi wrogowie pojawiają się zbyt często i licznie. Przyznali to sami twórcy i studio szybko zapowiedziało zmiany.

Stosowny patch ograniczający „spawny” ciężko opancerzonych wrogów (głównie Terminidów) na wyższych poziomach trudności jest już dostępny (via Discord). Niemniej zamiast nich częściej zobaczymy słabsze egzemplarze, bo intencją twórców nie było drastyczne zmniejszenie poziomu wyzwania.

Deweloperzy nie wprowadzili innej zmiany sugerowanej przez fanów. Choć twórcy „z pokorą” pochwalili graczy za odkrycie „mety nóg” (w odniesieniu do pancerza na odnóżach Chargerów), celowanie w nie zamiast w „oczywiste słabe punkty nie było nieprzewidziane. Dlatego zamiast osłabić opancerzenie kończyn patch zmniejszył wytrzymałość „głów” Chargerów.

Na marginesie: wygląda na to, że na liście zmian aktualizacji balansu zabrakło dwóch zmian. Wyrzutnia przeciwpancerna EAT-17 oraz karabin bezodrzutowy RL-112 (RL-112 Recoilless Rifle) lepiej penetrują pancerz przy „gorzej wymierzonych” strzałach. Wraz z nową zmianą powinno to znacznie ułatwić walkę z Chargerami.

Poza tym patch 1.000.102 naprawia garść usterek interfejsu i liczne crashe. To skromna liczba zmian i na razie zabrakło zapowiadanych modyfikacji zdrowia wrogów. Niemniej graczom to nie przeszkadza i witają aktualizację z otwartymi ramionami. Przynajmniej na razie.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej