Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 listopada 2016, 13:47

autor: Adrian Werner

Patch 1.1 do No Man’s Sky – budowa baz, tryby survivalowy i kreatywny oraz ulepszenia interfejsu

Studio Hello Games wypuściło nowy patch do No Man's Sky. Łatka jest olbrzymia i dodaje opcję budowy baz na planetach oraz dwa nowe tryby rozgrywki - survivalowy o zwiększonym poziomie trudności oraz kreatywny. Poprawiono też interfejs i optymalizację, ulepszono grafikę oraz usunięto błędy. Rozszerzono także listę surowców i technologii.

Aktualizacja z 27 listopada:

Patch właśnie został udostępniony posiadaczom No Man’s Sky i opatrzono go numerem 1.1. Obecnie można go pobrać tylko na PlayStation 4, ale lada chwila powinien trafić też na PC.

Co ciekawe, łatka dodaje nie tylko zapowiadaną opcję budowania baz – wprowadza również trzy tryby rozgrywki. Pierwszy z nich nosi nazwę Normal mode i jest identyczny z tym, co do tej pory oferowało No Man’s Sky. Drugi to Creative Mode, pozwalający na eksplorację galaktyki z nieograniczoną ilością surowców i nieśmiertelnością. Trzeci i ostatni tryb to Surivival mode, który czyni rozgrywkę znacznie trudniejszą poprzez wzmocnienie przeciwników i zmniejszenie ilości surowców odnajdywanych podczas zabawy.

Sama rozbudowa bazy dostępna jest w każdym z trzech trybów i oferuje całkiem wysoki poziom skomplikowania. Gracze mogą składać swoje lokum z modułów i wzbogacać licznymi dekoracjami. Możemy też werbować kosmitów do pomocy w badaniach naukowych oraz uprawiać dziesięć typów roślin.

Patch 1.1 do No Man’s Sky – budowa baz, tryby survivalowy i kreatywny oraz ulepszenia interfejsu - ilustracja #2

Istnieje także opcja skonstruowania portali pozwalających na teleportowanie się z bazy na stacje kosmiczne i z powrotem. Ponadto na każdej planecie możemy wybudować obozowisko, tworząc nowy punkt zapisu stanu gry, co jest zwłaszcza przydatne w trybie survivalowym.

Na tym nie kończy się lista nowości. Gracze otrzymali opcję kupowania wielkich, ale bardzo drogich statków transportowych, które można załadowywać surowcami. Wnętrza tych jednostek również da się modyfikować i ulepszać, wykorzystując system podobny do tego odpowiedzialnego za rozbudowę bazy. Nie zapomniano również o werbowaniu załogi.

Patch wprowadza także nowe typy surowców i dodatkowe technologie oraz ulepsza interfejs użytkownika. Mały lifting przeszła też oprawa graficzna. Dodano opcję włączenia wygładzania krawędzi TAA i efektu motion blur. Poprawiono również optymalizację silnika i umożliwiono włączenie streamowania tekstur, co powinno zwiększyć płynność rozgrywki na słabych komputerach. Listę zmian zamyka masa usuniętych błędów technicznych.

Oryginalna wiadomość z 26 listopada:

No Man’s Sky było jedną z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku i niestety okazało się również jedną z najbardziej rozczarowujących. Sytuację pogorszył fakt, że twórcy, czyli ludzie ze studia Hello Games, szybko zapadli się pod ziemię. Teraz trwająca ponad dwa miesiące cisza została wreszcie przerwana. Na oficjalnym blogu pojawił się wpis, zapowiadający serię aktualizacji z nową zawartością.

Czas pokaże czy nowe elementy zachęcą graczy do powrotu. - Patch 1.1 do No Man’s Sky – budowa baz, tryby survivalowy i kreatywny oraz ulepszenia interfejsu - wiadomość - 2016-11-28
Czas pokaże czy nowe elementy zachęcą graczy do powrotu.

Lada chwila (najpewniej dzisiaj lub jutro) ma się ukazać aktualizacja opatrzona nazwą The Foundation. Wprowadzi ona możliwość konstruowania przez gracza własnych baz, jak również położy tytułowe fundamenty pod dalszy rozwój projektu.

Twórcy zabrali też głos odnośnie ostatnich dwóch miesięcy, podczas których nie było żadnej komunikacji między studiem Hello Games i graczami. Autorzy tłumaczą, że po premierze gry w szybkim tempie opracowali sześć łatek, naprawiających najpoważniejsze błędy techniczne. Po wypuszczeniu 24 września ostatniej z nich (1.09) zespół postanowił usunąć się w cień i w tajemnicy pracować nad The Foundation, które jest największym patchem, jaki do tej pory otrzymało No Man’s Sky.

Jednocześnie autorzy zapewniają, że przez ostatnie tygodnie dokładnie śledzili reakcje fanów. Obiecują, że The Foundation to dopiero początek wzbogacania gry o nowe elementy i dalsze plany biorą pod uwagę sugestie oraz opinie graczy. Kwestią otwartą pozostaje pytanie, jak wiele osób będzie w stanie uwierzyć w te obietnice.

Przypomnijmy, że No Man’s Sky zadebiutowało 9 sierpnia na konsoli PlayStation 4, a trzy dni później trafiło na pecety. Oczekiwania graczy były ogromne i grze nie udało się ich spełnić. Twórcy przygotowali wielki, proceduralnie wygenerowany świat, ale nie zadbali o to, aby oferował on ciekawe wyzwania. Do tego stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia. W rezultacie po doskonałym starcie projekt szybko stracił większość graczy.

  1. Oficjalna strona gry No Man’s Sky
  2. No Man’s Sky – kompendium wiedzy
  3. Recenzja gry No Man's Sky - w kosmosie nikt nie usłyszy twojego ziewnięcia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej