Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 grudnia 2008, 10:22

autor: Filip Grabski

Oficjalny zwiastun do Black Mesa dostępny

Niespełna dwa tygodnie temu obchodziliśmy dziesięciolecie premiery pierwszej gry z serii Half-Life, a od wczoraj wszyscy zainteresowani mogą obejrzeć niemal dwuminutowy zwiastun Black Mesa.

Niespełna dwa tygodnie temu obchodziliśmy dziesięciolecie premiery pierwszej gry z serii Half-Life, a od wczoraj wszyscy zainteresowani mogą obejrzeć niemal dwuminutowy zwiastun Black Mesa.

Podatność na modyfikacje wszystkich Half-Life’ów jest znana niemal od samego początku ich istnienia. A czym jest Black Mesa? Właśnie jednym z modów. Jest to przy okazji coś dużo więcej – autorzy wzięli na warsztat całą pierwszą część HL i wykorzystując moc silnika Source w pocie czoła przygotowują modyfikację dla Half-Life’a 2. Black Mesa to tytuł, który najpewniej stanie się tym, czym nie do końca stał się dodawany do jednej z edycji HL2 (oraz oczywiście dostępny na Steamie) Half-Life: Source. Bonus od Valve był zwykłą konwersją pierwszej części gry przy użyciu silnika części drugiej, która zdecydowanie nie wykorzystała potencjału Source’a. Black Mesa ma ten błąd naprawić i przedstawić nowego-starego HL w pełnej krasie, z mnóstwem detali, efektów i odpowiednio podrasowanymi teksturami i modelami. Gracze otrzymają nie tylko całą historię z oryginalnego HL (wraz ze ścieżką dźwiękową autorstwa Joela Nielsena oraz ulepszoną AI przeciwników), ale także tryb gry wieloosobowej z „odrestaurowanymi” mapami.

Premiera moda jest już bliżej niż dalej, ale dokładna data jest wciąż nieznana (mowa o 2009 roku). Efektowny zwiastun możecie obejrzeć na oficjalnej stronie projektu i na youtube’ie, a chętni mogą pobrać plik z filmem w wyższej rozdzielczości stąd. Czekamy, bo jest na co.

 

Oficjalny zwiastun do Black Mesa dostępny - ilustracja #1

Stare-nowe laboratorium z Half-Life’a

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej