autor: Mateusz Kądziołka
Nowe informacje o grze Tomb Raider. Swoboda i różnorodność głównymi cechami najnowszych przygód Lary Croft
Karl Stewart, przedstawiciel zespołu Crystal Dynamics, ujawnił kilka nowych informacji dotyczących najnowszej odsłony serii gier Tomb Raider. Opowiadał o walce, eksploracji i relacjach Lary z innymi ludźmi w nadchodzącej grze.
Karl Stewart, przedstawiciel zespołu Crystal Dynamics, na oficjalnym forum firmy Eidos odpowiedział na kilka pytań dotyczących gry Tomb Raider. Dzięki temu, poznaliśmy nowe informacje o najnowszej odsłonie przygód Lary Croft.
Na początku Stewart przyznał, że twórcy mają w planach zaprezentowanie materiałów ukazujących proces produkcji najnowszego tytułu reprezentującego markę Tomb Raider. Zaznaczył też, że nie będzie to coś w stylu klasycznych „pamiętników deweloperów”. Nie zdradził jednak żadnych dodatkowych szczegółów. Fani cyklu mogą więc spodziewać się czegoś specjalnego w niedalekiej przyszłości.
Jeśli chodzi o kwestie systemu walki w grze Tomb Raider, to możemy spodziewać się przede wszystkim różnorodności. Gracze będą mogli wybrać spośród walki wręcz, eliminowania przeciwników z dystansu oraz dyskretnego załatwiania spraw z ukrycia. Więcej informacji na temat walki pojawi się na tegorocznych targach E3. Wtedy najprawdopodobniej ukaże się materiał filmowy ukazujący ten aspekt rozgrywki.
Stewart nie chciał zdradzić nic na temat wrogów znajdujących się w grze. Dowiedzieliśmy się natomiast, że na wyspie jest wielu ludzi, a spotkania z nimi będą różnorodne. Pracownik studia Crystal Dynamics zaznaczył jednak, że Lara nie wejdzie z nikim w romantyczną relację. Tym razem zadaniem młodej panny Croft jest przeżycie w surowych warunkach, więc rozpoczynanie związku w tak niesprzyjających okolicznościach mogłoby być trudne. Stewart nie wykluczył jednak, że w następnej odsłonie cyklu takie rozwiązanie może zostać wykorzystane.
Poruszono też kwestie poszukiwania starożytnych przedmiotów, czyli jednej z głównych cech cyklu Tomb Raider. Zbieranie artefaktów oczywiście ma stanowić element gry, jednak nie będzie ono celem samym w sobie. Wszystkie znalezione przedmioty mają bowiem prowadzić pannę Croft do głównej tajemnicy spowijającej niegościnną wyspę.
Jeśli chodzi o eksplorację terenu, to twórcy postawią na realizm. Gracze mają otrzymać dosyć dużą swobodę w przemierzaniu wyspy, ale pojawią się też pewne ograniczenia. Podchodząc do zbocza nie będziemy mogli automatycznie założyć, że Lara może się na nie wspiąć. Niektóre przeszkody będą zbyt strome lub nienadające się do wspinaczki. Innym razem, panna Croft z łatwością pokona przeszkodę terenową. Eksploracja będzie więc bardzo naturalna.
Tomb Raider to nowa odsłona popularnej serii przygodowych gier akcji. Tytuł ma stanowić restart całego cyklu i odmienić nieco jego oblicze. Studio Crystal Dynamic, odpowiedzialne za jego produkcję, chce postawić na motyw przetrwania w nieprzyjaznym środowisku i ukazać Larę z zupełnie innej strony niż dotychczas. Gra ukaże się jesienią 2012 roku na PlayStation 3, Xboksie 360 oraz PC.
- Zapowiedź - Tomb Raider - E3 2011 - pierwsze spojrzenie
- Zapowiedź - Tomb Raider – zapowiedź
- Video Making of The Turning Point (PL)