Nowa gra autorów serii Gothic ujawniona!
Myślisz Piranha Bytes, mówisz Gothic. Niemieckie studio doskonale znane jest fanom gier RPG, którym dane było zanurzyć się w pełne niebezpieczeństw przygody rozgrywające się w kolonii karnej, jej okolicach, czy później w krainach Myrthana, Varrant czy Nordmar.
Myślisz Piranha Bytes, mówisz Gothic. Niemieckie studio doskonale znane jest fanom gier RPG, którym dane było zanurzyć się w pełne niebezpieczeństw przygody rozgrywające się w kolonii karnej, jej okolicach, czy później w krainach Myrthana, Varrant czy Nordmar.
Przed ponad rokiem gruchnęła wieść, że Piranie po karczemnej kłótni i definitywnym rozstaniu się z JoWood Productions pracują nad kolejnym tytułem z gatunku miecza, magii i podbijania statystyk. Prawa do marki Gothic pozostały przy austriackim wydawcy, firmie nie pozostało zatem nic innego, jak tylko zrobić burzę mózgów i wymyślić coś całkowicie nowego. W efekcie tych rozmyślań, przed tygodniem w Internecie pojawiła się teaser strona sugerująca, że w najbliższym czasie zostanie uchylony pierwszy rąbek tajemnicy.
Wybiła godzina zero, skupcie więc uwagę na…Risen!
Tyle tylko, że wybiła, i jak łatwo dostrzec na powyższym obrazku, pojawiło się kolejne odliczanie. Zegar wskazuje, że za czternaście dni dowiemy się na temat kolejnych szczegółów o programie. Jak nietrudno policzyć, za dwa tygodnie odbędą się lispskie targi, wobec czego zapewne zostanie zaprezentowane tam znacznie więcej materiałów niż to, co znalazło się na właśnie otwartej witrynie internetowej World of Risen.
Tymczasem zajmijmy się tym, co ujawniono do tej pory.
- Risen nie będzie miał nic wspólnego z którąkolwiek z części Gothica. Nie pojawi się więc w nim żadna postać ze znanego nam już uniwersum.
- Świat nowej gry będzie mroczniejszy niż tez w serii Gothic. Rozgrywka będzie podzielona na rozdziały. Autorzy duży nacisk położyli na ciekawe zagadki.
- Autorzy wielkość nowego świata określają jako pośrednią pomiędzy drugą a trzecią częścią serii Gothic. Nowe tereny zostaną podzielone na strefy klimatyczne zamieszkiwane przez równe rasy, aczkolwiek nie spotkamy tu żadnych elfów czy krasnoludów. Również fauna nie będzie raczej przypominała niczego, co byśmy znali w naszym świecie. Niestety, bohater będzie zdany na własne nogi, gdyż Piranie nie przewidują zaimplementowania żadnych wierzchowców.
- Miejscem akcji będzie ogromna wyspa z centralnie umieszczonym wielkim wulkanem. Jego obecność jest ściśle powiązana z fabułą gry. Będzie występował zmienny cykl pór dnia.
- Zabraknie hełmów i tarcz. Zbroje będą niezniszczalne. Będzie istniała możliwość w szkoleniu się w walce dwoma brońmi. System przyznawania punktów doświadczenia będzie podobny do tego z Gothiców. Do zabawy ma ponoć wystarczyć sama klawiatura.
- Postać gracza będzie musiała odpoczywać, pożywiać się i spać.
- Risen będzie napędzany przez autorski silnik graficzny wykorzystujący różne komercyjne moduły (m.in. Ageia PhysX, Emotion FX, FMod). Piranha chwali się oczywiście ulepszonymi algorytmami Sztucznej Inteligencji. Gra będzie obsługiwać mnóstwo nowoczesnych efektów, w tym HDR.
- W przyszłości pojawi się wersja demonstracyjna Risen. Będzie ona dostępna w języku niemieckim i angielskim. Gra przygotowywana jest z myśłą o uzyskaniu kategorii wiekowej 16+ (w niemieckim urzędzie USK).
- Gra nie pojawi się ani na komputery Apple, ani na system operacyjny Linux. Autorzy na razie w żaden sposób nie ustosunkowali się do ewentualnych edycji konsolowych.
W celu uzyskania większej ilości informacji zapraszamy do zapoznania się z FAQ programu, który dostępny jest pod tym adresem. Czeka nas tutaj miła niespodzianka, bowiem twórcy zdecydowali się na przetłumaczenie tego działu także na język polski.