autor: Kamil Zwijacz
No Man's Sky - znamy szczegóły na temat sandboksa nowej generacji
Studio Hello Games, pracujące obecnie nad No Man's Sky, wyjawiło trochę szczegółów dotyczących nowej produkcji. Dowiedzieliśmy się między innymi, że wpływ na świat gry będą mieć wszystkie osoby uczestniczące w rozgrywce.
- Niezależny sandbox nowej generacji
- Generowany proceduralnie świat, na którego kształt wpływ ma każdy gracz
- Rozgrywka oparta na eksploracji i walce
Podczas gali VGX zapowiedziano grę No Man's Sky – nową produkcję niezależnego studia Hello Games, znanego z serii Joe Danger. Niestety oprócz zaprezentowania krótkiego zwiastuna, nie podzielono się większą ilością informacji. Na szczęście deweloper zorganizował pokaz tytułu dla przedstawicieli mediów, dzięki czemu możemy Wam dziś przekazać nowe szczegóły.
Jak już wiemy, będzie to produkcja typu sandbox, w której podróżować mamy od jednej do drugiej planety. Okazało się, że przygoda gracza zacznie się na obrzeżach wszechświata, a jego celem będzie dążenie do centrum.
Akcja gry będzie się toczyć w generowanym proceduralnie świecie, który będzie się rozwijać wraz z pokonywaniem kolejnych odległości. Oznacza to, że gdy jeden gracz odkryje np. nową planetę (każdą z nich ma cechować odmienne środowisko), to będzie ona dostępna także dla innych podróżników. Krótko pisząc – wszyscy będą mieć wkład w generowanie świata gry.
No Man's Sky nie będzie polegało jednak wyłącznie na eksploracji. Istotną rolę odegrają też bitwy, które stoczymy na dwa sposoby - za sterami statków kosmicznych lub na powierzchni planet. Niestety, nie zdradzono większej ilości szczegółów na ten temat.
Nie wiemy również, kiedy i na jakich platformach sprzętowych ukaże się ta rozbudowana, niezależna produkcja. Sean Murray, dyrektor zarządzający studiem Hello Games, stwierdził, że jego ekipa zamierza wykorzystać możliwości oferowane przez nowe konsole, tworząc prawdziwie next-genową rozgrywkę. Krótko pisząc, No Man's Sky trafi najprawdopodobniej na PlayStation 4 i Xboksa One, aczkolwiek nie można tez wykluczać debiutu na komputerach PC.