Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2023, 16:50

No Man's Sky na fali - trudno oprzeć się wrażeniu, że to dzięki Starfieldowi

No Man's Sky przyciąga mnóstwo graczy we wrześniu. Po części za sprawą wielkiej aktualizacji, ale najwyraźniej pomogła też premiera Starfielda.

Źródło fot. Hello Games.
i

Sukces nowej gry Bethesdy (mimo pewnych problemów) służy nie tylko jej twórcom. Starfield najwyraźniej pomógł też No Man’s Sky, które zyskało na popularności.

Rzut oka na statystyki Steama (via SteamDB) pokazuje, że 10 września w dziele studia Hello Games bawiła się rekordowa liczba graczy w skali dwóch lat. Tego dnia w szczytowym momencie grę uruchomiło jednocześnie ponad 34 tysiące graczy – najwięcej od 12 września 2021 roku.

Nagły wzrost zainteresowania NMS bynajmniej nie ograniczył się do pecetów. Sean Murray, prezes Hello Games, ogłosił, że No Man’s Sky właśnie przeżywa „największy miesiąc od kilku lat” na wszystkich platformach, tj. PC, PS4, PS5, XOne, XSX/S i Switchu oraz urządzeniach VR (via Twitter).

No Mans Sky na fali - trudno oprzeć się wrażeniu, że to dzięki Starfieldowi - ilustracja #1
Źródło: Sean Murray / Twitter.

Można by argumentować, że ten przypływ graczy to raczej efekt wydania Echoes – najnowszej wielkiej aktualizacji NMS. Sęk w tym, że wersja 4.4 jest dostępna od 24 sierpnia, a choć już wtedy gra zyskała na popularności, liczba użytkowników zaczęła spadać pod koniec miesiąca. Obecny etap wzrostu rozpoczął się 6 września, równo z premierą Starfielda (SteamDB). Nie mówiąc już o tym, że – jak wspomniano – jest to najlepszy miesiąc gry „od lat”, mimo że NMS regularnie otrzymuje duże aktualizacje.

Niemniej aktywny rozwój No Man’s Sky nie pozostał bez wpływu na obecną popularność gry. Inne tytuły o podobnej tematyce nie odnotowały większego wzrostu (lub wręcz żadnego) liczby graczy na Steamie.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej