No Man's Sky dostało gigantyczny patch 1.2 z masą nowości i zmian
Studio Hello Games wypuściło potężną aktualizację 1.2 do No Man’s Sky. Dodano pojazdy planetarne i możliwość tworzenia własnych torów wyścigowych. Gracze otrzymali opcję posiadania wielu statków, które jednocześnie zostały podzielone na klasy i specjalizacje, a najbardziej żądni wrażeń użytkownicy mogą teraz spróbować sił w trybie permadeath.
Zgodnie z wczorajszymi zapowiedziami, studio Hello Games wypuściło aktualizację 1.2 (nazwaną Path Finder) do zeszłorocznego sandboksa No Man’s Sky. Łatka dostępna jest zarówno na PC, jak i PlayStation 4.
Bazy, statki i pojazdy
- Deweloper gry: Hello Games
- Wydawca: Hello Games
- Gatunek: sandbox
- Platforma: PC
- Data premiery: sierpień 2016 r.
Patch przynosi masę nowości i ulepszeń. Wprowadzone w poprzedniej aktualizacji własnoręcznie wybudowane bazy można teraz udostępniać innym graczom. Możemy to robić z poziomu samej gry, a na PC dodatkowo dostępna jest także opcja robienia tego przez Steam Workshop. Do dzielenia się swoimi kreacjami zachęcać powinien fakt, że przy okazji ponad dwukrotnie zwiększono liczbę elementów konstrukcyjnych.
Ponadto hangar w naszym krążowniku transportowym możemy teraz zapełnić wieloma małymi statkami. Ma to kluczowe znacznie, gdyż łatka wprowadziła również ich podział na cztery typy zapewniające lepsze osiągi w swoich specjalizacjach. Wahadłowiec (ang. Shuttle) ma ogólne przeznaczenie, we wszystkich zadaniach sprawdzając się przyzwoicie. Myśliwiec (Fighter) nadaje się oczywiście głównie do walki, Spedytor (Hauler) ma zwiększoną pojemność ładowni, a Podróżnik (Explorer) może pochwalić się bardziej zaawansowanym napędem nadświetlnym. Jednocześnie wszystkie te jednostki są podzielone na klasy jakościowe A, B, C oraz S, z których ta ostatnia jest najlepsza i najrzadsza.
Narzędzie Multi-tool także zostało podzielone na klasy jakościowe oraz cztery specjalizacje (pistolety, karabiny, eksperymentalne i obcego pochodzenia). Dodano także trzy pojazdy służące do eksplorowania powierzchni planet. Najmniejszy i najszybszy to Nomad, za sprawą małej wagi potrafiący prześlizgiwać się po powierzchni wody. Średni model to Roamer, a największy, czyli Colossus, małą prędkość maksymalną nadrabia wielką ładownością, pozwalając nam gromadzić duże ilości surowców. Co ciekawe, gracze mogą także konstruować własne tory wyścigowe i udostępniać je innym użytkownikom w celu rywalizacji na czas w ramach sieciowych rankingów.
Zmiany w świecie gry i trybach rozgrywki
Ponadto w świecie gry pojawiło się wielu nowych handlarzy. Są oni teraz powiązani z konkretnymi grupami i nie sprzedadzą nam najlepszych technologii, jeśli mamy na pieńku z ich sojusznikami. Wprowadzono także dodatkową walutę w postaci klasterów nanitów, które możemy znaleźć m.in. w porzuconych bazach.
Zwiększono też poziom trudności trybu survivalowego oraz wprowadzono tryb permadeath, w którym każda śmierć jest ostateczna i wymusza rozpoczęcie zabawy od nowa. Towarzyszą temu nowe Trofea/Osiągnięcia.
Ponadto sugerując się sugestiami graczy, autorzy wprowadzili dziesiątki mniejszych zmian w mechanizmach rozgrywki oraz jej balansie, które generalnie ulepszają zabawę.
Ulepszenia graficzne
Poprawiono również oprawę graficzną dodając m.in. ostrzejsze tekstury, bardziej zaawansowany model oświetlenia, dodatkowe efekty wizualne, możliwość konfigurowania filtrów oraz opcję włączenia trybu HDR, o ile Wasz monitor lub telewizor są z nim kompatybilne. Wersja konsolowa dostała wsparcie dla PlayStation 4 Pro pozwalające na zabawę w 4K, a wydanie pecetowe również otrzymało optymalizację pod tę rozdzielczość.
Inną nowością jest tryb fotografii, pozwalający nam na robienie ładnych screenów i manipulowanie nimi niczym w aplikacji Instagram. Listę zmian zamyka osiem nowych utworów muzycznych autorstwa zespołu 65daysofstatic.
- Oficjalna strona gry
- Recenzja gry No Man's Sky - w kosmosie nikt nie usłyszy twojego ziewnięcia
- No Man's Sky - kompendium wiedzy