Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2025, 14:46

autor: Adrian Werner

„Nie karzcie innych za nasze błędy”. Współtwórca Concorda odniósł się do „hejtu”, jaki spłynął na nową grę studia Bungie

Jeden z twórców Concorda poprosił graczy, aby nie przenosili rozczarowania tą grą na nadchodzącą strzelankę Marathon.

Źródło fot. Sony
i

Kilka dni temu studio Bungie wreszcie pokazało gameplay z gry Marathon. Reakcje graczy okazały się mieszane (na YouTube materiał z fragmentami rozgrywki ma 19 tys. łapek w górę i 17 tys. w dół), ale nie brakuje zdecydowanie negatywnych opinii.

Część z nich opisuje projekt jako Concord 2.0, przywołując wielką zeszłoroczną porażkę firmy Sony, której serwery zostały wyłączone raptem 11 dni po premierze. Porównania do tej klapy pojawiają się na tyle często, że głos postanowili zabrać autorzy tej gry.

Były pracownik zamkniętego przez Sony studia Firewalk skomentował całą sytuację na Reddicie, prosząc, aby gracze dali Marathonowi szansę. Napisał on:

Pracowałem nad Concordem i dałem z siebie wszystko. Nie udało nam się, ale proszę, nie karzcie innych za nasze błędy. Wszyscy jesteśmy ludźmi, którzy próbują stworzyć coś wyjątkowego, a Marathon nie jest wyjątkiem. Bądźcie wyluzowani, bo gry wideo mają być zabawą.

Marathon rozwinie gatunek extraction shooterów?

Warto także wspomnieć o wywiadzie, jakiego Joe Ziegler ze studia Bungie udzielił serwisowi GamesRadar+. Przyznał on, że gry-usługi są ryzykowanymi projektami, ale uważa, że gra ma duże szanse na sukces. Produkcja należy do dosyć niszowej kategorii extraction shooterów i Ziegler jest przekonany, że Marathon może przyciągnąć wielu nowych graczy do tego gatunku.

Kluczem do tego ma być zaoferowanie im mechanizmów i systemów rozgrywki, które pozwolą im tworzyć własne historie podczas zabawy. Produkcje typu battle royale i sandboksowe gry multiplayer właśnie m.in. dzięki temu stały się tak popularne i Bungie chce tych graczy przyciągnąć do Marathona. Pomóc ma tym zwiększenie emocjonalnego ładunku sesji. System łupów sprawi bowiem, że ich przebieg będzie wpływał na kolejne i w ten sposób nasza kariera składać się będzie z szeregu unikalnych historii.

Czy te ambicje uda się zrealizować, przekonamy się 23 września, kiedy to Marathon zadebiutuje na rynku. Gra ukaże się równocześnie na pecety oraz konsole Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5.

  1. Marathon – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej