Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2025, 10:55

Symulator życia inZOI ogranicza niezręczne rozmowy i naprawia jeden problem z ciążą

Nowy patch do inZOI ogranicza niezręczne interakcje i wpływ karmy na nie, jak również usuwa kolejne ciekawe błędy.

Źródło fot. inZOI Studio / Krafton.
i

Kolejne poprawki trafiły do inZOI, tym razem w celu ograniczenia niezręcznych interakcji między wirtualnymi mieszkańcami.

Od premiery we wczesnym dostępie symulator życia firmy Krafton otrzymał już sporo poprawek. Część z nich dotyczyła zabawnych / makabrycznych błędów, które wywoływały konsternację graczy lub sprawiały, że skądinąd realistyczni ZOI wyglądali bardziej przerażająco w świecie gry.

Do takich usprawnień można też zaliczyć zmianę z udostępnionej dziś wersji 20250422.2471.W. Poza rozmaitymi błędami (również ciekawie opisanymi, np. bug, „w którym ciąża była nieprawidłowo obsługiwana w pełnym gospodarstwie domowym”) najważniejsza modyfikacja dotyczy okazywania emocji w trakcie rozmów między ZOI.

Jak czytamy we wpisie twórców z inZOI Studio, dotychczas postacie mogły nie okazywać „głównych emocji”, które odczuwały w danej chwili. Zamiast tego gra brała pod uwagę raczej ich stosunek do rozmówcy oraz cechy osobowości. Teraz ZOI mają lepiej okazywać swój stan emocjonalny poprzez dialogi i zachowanie, co „ogranicza niezręczne interakcje, które nie odpowiadają ich stanowi emocjonalnemu”.

Deweloperzy podkreślili przy tym, że efektem ubocznym tej zmiany mogą być bardziej „intensywne” lub nawet „agresywne” zachowania. W przyszłości twórcy chcą wprowadzić systemy, które pomogą uspokoić tak podenerwowane postacie.

Na warsztat wzięto także interakcje związane z karmą. Ograniczono częstotlwość pojawiania się wyborów i interakcji z nią związanych (by nie pojawiały się w nieodpowiednich sytuacjach), a te drugie również wezmą pod uwagę stan emocjonalny ZOI.

  1. Ewolucja life simów, na którą wielu z nas czekało, już się rozpoczęła. InZOI rzuciło wyzwanie The Sims - Symulatory życia według Soni
  1. inZOI – recenzja gry we wczesnym dostępie. Choć przed nami długa droga, to rewolucja w świecie symulatorów życia właśnie się rozpoczęła

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej