Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 21 marca 2018, 12:15

Mobilne Fortnite Battle Royale zarobiło milion dolarów w 72 godziny

Analitycy donoszą, że w trzy dni od premiery wersji beta mobilnego Fortnite: Battle Royale na urządzeniach z systemem iOS tytuł zarobił milion dolarów. Robi to wrażenie, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że produkcją można bawić się za darmo, a dostęp do niej jest na razie limitowany.

Fortnite: Battle Royale radzi sobie na rynku mobilnym doskonale, nawet mimo faktu, że nie miał jeszcze na nim oficjalnej premiery. - Mobilne Fortnite Battle Royale zarobiło milion dolarów w 72 godziny - wiadomość - 2018-03-22
Fortnite: Battle Royale radzi sobie na rynku mobilnym doskonale, nawet mimo faktu, że nie miał jeszcze na nim oficjalnej premiery.

Na początku tego miesiąca studio Epic Games zapowiedziało wydanie mobilnego Fortnite: Battle Royale. Wersja testowa tej niezwykle popularnej sieciowej strzelanki zadebiutowała kilka dni temu. Choć jest ona na razie dostępna wyłącznie na urządzenia z systemem iOS (przypominamy, że tytuł pojawi się również na Androidzie), i to tylko dla osób ze specjalnym zaproszeniem, które można otrzymać po wypełnieniu odpowiedniego formularza, niemal z miejsca stała się ogromnym hitem. A jak wiadomo, w parze z popularnością idą również spore pieniądze. Według danych Sensor Tower, w pierwsze 72 godziny od debiutu bety Fortnite: Battle Royale na urządzeniach mobilnych firmy Apple gra zarobiła okrągły milion dolarów. Obecnie jej zyski oscylują wokół 1,5 miliona dolarów. To znacznie więcej niż innych gier opartych o tryb battle royale dostępnych dla użytkowników smartfonów i tabletów, takich jak Knives Out oraz Rules of Survival.

Zyski mobilnego Fortnite: Battle Royale mogą imponować.

Kwoty te robią dodatkowe wrażenie, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że Fortnite: Battle Royale jest tytułem całkowicie darmowym. Gracze wydali zatem te pieniądze wyłącznie na elementy kosmetyczne. W tym kontekście warto odnotować, że opierając się tylko na tego typu mikropłatnościach, dzieło studia Epic Games osiągnęło mniej więcej jedną trzecią wyników, jakimi w tym samym okresie od premiery na urządzeniach z systemem iOS mogły pochwalić się Pokemon GO (4,9 miliona dolarów) oraz Clash Royale (4,6 miliona dolarów).

Czy jednak powinniśmy się dziwić takim wynikom? Nie od dziś wiadomo, że sieciowe strzelanki oparte o tryb battle royale są ostatnim „krzykiem mody” w branży elektronicznej rozrywki. Tytuły takie jak Playerunknown's Battlegrounds czy Fortnite: Battle Royale szturmem podbiły serca milionów graczy pecetowych i konsolowych na całym świecie, teraz pora na użytkowników smartfonów i tabletów. Pytanie tylko, która produkcja okaże się królem na tym rynku? Trzeba przyznać, że pojedynek między Fortnite: Battle Royale a PUBG Mobile, które niedawno wyszło poza granice Chin, zapowiada się niezwykle interesująco.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej