autor: Miriam Moszczyńska
Minecraft miał dostać jaskinie z kryształu, ale Mojang zmienił zdanie
Fani Minecrafta nie mogą zdecydować, czy chcą dobrej zawartości, czy dużo zawartości. Dyskusję wywołała jedna z grafik koncepcyjnych nawiązujących do The Wild Update.
Grafiki koncepcyjne w Minecraftcie są i chyba na zawsze pozostaną kością niezgody pomiędzy graczami a deweloperami. Tym razem sprawa dotyczy ilustracji przedstawiającej kryształową jaskinię, którą stworzyła artystka z Mojanga.
O jaką grafikę chodzi?
Podczas dyskusji na temat tego, co było najgorszą dotychczasową decyzją Mojanga, pojawił się temat ilustracji stworzonej przez Marianę Salimenę w 2021 roku. Przedstawia ona kryształową jaskinię, która wchodziła w skład pomysłów mogących trafić do gry wraz z aktualizacją The Wild Update.
W Minecraft zagrasz w Xbox Game Pass
Mojang próbował to wprowadzić
Co ciekawe, twórcy nie pozostali wobec tego konceptu obojętni, a jak wspomniał JAPPA (Game Art Director w Mojangu), pomysł był realizowany. Stworzył on nawet tekstury niektórych bloków, które miałyby tworzyć ten biom.
W trakcie prac okazało się jednak, że taki typ jaskini nie wpasował się do końca w klimat gry. Dlatego też pomysł ostatecznie nie trafił do gry.
Dobrze, że Mojang zrezygnował
Choć fani Minecrafta czasami zbyt mocno naciskają twórców na wprowadzenie pewnej zawartości do gry, to w tym przypadku jest nieco inaczej. Według większości graczy decyzja, o której wspomniał JAPPA, jest jak najbardziej zrozumiała.
[...] Nie oznacza to, że Minecraftowi brakuje 75% zawartości, którą powinien mieć. Oznacza to, że te funkcje zostały uznane za nieciekawe, nieinteresujące lub warte uwagi. Częścią bycia dobrym projektantem gier jest umiejętność powiedzenia sobie, że nie każdy pomysł, który masz, jest dobry – napisał Yerm_Terragon.
Z drugiej strony barykady stoją fani, dla których to, co znajdzie się na grafice koncepcyjnej, to jak gotowy pomysł i stwierdzenie – patrzcie, to będzie w Minecrafcie. Tu znowu naprzeciw wychodzą im gracze, uważający, że nie taka idea stoi za ilustrowaniem pomysłów deweloperów. Chodzi bowiem o zebranie opinii, obserwowanie odzewu, feedback.
Sytuację można więc podsumować, mówiąc, że ilu graczy, tyle opinii. Mimo to lepiej, aby do gry trafiała dopracowana przez twórców zawartość, niż każdy dobrze odebrany przez społeczność pomysł.
- A teraz prędko! Zanim dotrze do Was, że to… ma całkiem sporo sensu? Speedrun z perspektywy psychologii
- 15 fajnych gier z multi, w których spokojnie pogadasz ze znajomymi
- Najważniejsze gry dekady – 17 tytułów, które zmieniły branżę
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.