Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2024, 09:10

GTA 6 unika opóźnień. Take-Two potwierdza okno premiery i pokłada duże nadzieje w zawartości tworzonej przez fanów

Premiera Grand Theft Auto 6 pozostaje niezagrożona, a Rockstar Games może mocniej postawić na zawartość tworzoną przez fanów.

Źródło fot. Rockstar Games / Take Two Interactive.
i

Firma Take-Two potwierdza: premiera Grand Theft Auto 6 jesienią 2025 roku na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S pozostaje niezagrożona. Informację ujęto w samym raporcie (dostępnym na oficjalnej stronie amerykańskiego wydawcy), a dodatkowo prezes Strauss Zelnick podkreślił to w trakcie spotkania z inwestorami.

Kiedy studio Rockstasr Games wreszcie oficjalnie ujawniło szóstą odsłonę cyklu Grand Theft Auto, podano tylko bardzo ogólny termin premiery: 2025 rok kalendarzowy. Dopiero w maju 2024 r. Take-Two Interactive potwierdziło dokładniej, kiedy nastąpi debiut „szóstki”. Niemniej fani obawiali sie potencjalnych opóźnień, nawet po niedawnym potwierdzeniu, że strajk aktorów głosowych nie wpłynie na produkcję GTA 6.

W trakcie rozmowy z inwestorami Zelnick napomknął, że Take-Two Interactive jest „otwarte i podekscytowane tym, co społeczność moderska może zrobić z GTA (via RockstarINTEL). Można to wiązać z niedawnymi pogłoskami, jakoby sieciowy moduł Grand Theft Auto VI miał położyć spory nacisk na zawartość generowaną przeż użytkowników (UGC) za sprawą oficjalnych narzędzi moderskich Rockstar Games. Nie sposób tych deklaracji nie powiązać również z ubiegłoroczną decyzją o zatrudnieniu przez Rockstar Games twórców słynnych roleplayów z GTA 5 i RDR 2.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej