Baldur's Gate 3 dziesięć razy tańsze niż Dying Light 2, tak Microsoft szacował koszt gier w GP [Aktualizacja: next-genowe RDR2]
Do sieci trafiły dokumenty sądowe ujawniające szacunki Microsoftu dotyczące kosztów związanych z premierami głośnych tytułów w Game Passie. Udostępniona lista zaskakuje.
AKTUALIZACJA: W emailu widnieje również wzmianka o next-genowej aktualizacji Red Dead Redemption 2. Oczywiście nie stanowi to potwierdzenia prac nad takim update’em, aczkolwiek w maju 2022 roku z pewnością coś było w tym temacie na rzeczy. Redakcja serwisu IGN poprosiła studio Rockstar Games o komentarz w tej sprawie.
Ujawnione ostatnio dokumenty sądowe towarzyszące procesowi przejęcia przedsiębiorstwa Activision Blizzard przez Microsoft nie przestają dostarczać interesujących informacji na temat kulis działalności gigantów branży gier wideo.
Według udostępnionych niedawno w sieci treści e-maili skierowanych do szefa Xboxa, Phila Spencera, Microsoft opracował listę, w ramach której oszacował, jakie koszty musiałby ponieść, aby w katalogu Game Passa znalazły się największe nadchodzące gry międzyplatformowe w dniu premiery (z dwoma wyjątkami).
Niestety nie znamy szczegółów na temat kryteriów, jakimi kierowała się przy wycenie amerykańska korporacja. Warto też podkreślić, że ujawnione szacunki pochodzą z maja 2022 roku.
„Tani” Baldur’s Gate 3, drogie Star Wars
Z perspektywy czasu lista – przynajmniej w przypadku kilku tytułów – co najmniej zaskakuje. Co zwraca szczególną uwagę, to domniemany dość „niski” koszt obecności w abonamencie tegorocznego hitu Baldur’s Gate 3, któremu – według szacunków Microsoftu – daleko do największych tytułów AAA. Zerknijcie sami.
- Suicide Squad: Kill the Justice League – ok. 250 milionów dolarów
- Star Wars Jedi: Survivor – ok. 300 milionów dolarów
- Mortal Kombat 1 – ponad 250 milionów dolarów
- Baldur’s Gate 3 – ok. 5 milionów dolarów
- Gotham Knights – ok. 30 milionów dolarów
- Assassin’s Creed: Mirage (wtedy jeszcze znane pod roboczym podtytułem Rift) – ok. 100 milionów dolarów
- Dying Light 2 – ponad 50 milionów dolarów
- LEGO Star Wars – (The Skywalker Saga) ok. 35 milionów dolarów
- Dragon Ball: The Breakers – ponad 20 milionów dolarów
- Return to Monkey Island – ok. 5 milionów dolarów
- Wreckfest 2 – ok. 10-14 milionów dolarów (co ciekawe, tej gry jeszcze nie zapowiedziano oficjalnie)
- Just Dance (2023?) – ok. 5 milionów dolarów
- Blood Runner – ok. 5 milionów dolarów (prawdopodobnie chodzi o zapowiedzianą niedawno grę Expeditions)
- Glitch Busters – ok. 5 milionów dolarów
Hity Rockstara
Co ciekawe, oprócz kosztów związanych z premierami dużych gry w Game Passie, Microsoft pokusił się również o szacunki dotyczące miesięcznej kwoty w przypadku obecności w abonamencie dwóch największych hitów Rockstar Games, tj. Red Dead Redemption 2 oraz Grand Theft Auto V. W przypadku pierwszego tytułu wydatki miały wynosić „plus-minus” 5 milionów, z kolei GTA miało kosztować 12-15 milionów dolarów.
Choć ujawnione dokumenty pokazują jedynie szacunki Microsoftu, pozwalają wyciągnąć pewne wnioski; czy to na temat skali branży gier wysokobudżetowych, czy też estymacji giganta z Redmond co do postrzegania wartości pewnych marek przez ich twórców – przynajmniej na 2022 rok.
Po więcej informacji na temat wielowątkowej fuzji Activision z Microsoftem, a także perturbacji związanych z tą sprawą odsyłam Was do naszego kalendarium dostępnego pod tym adresem.
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!