Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 kwietnia 2017, 08:51

autor: Krzysztof Sobiepan

Mass Effect: Andromeda po liftingu; premiera patcha 1.05

Wczoraj zadebiutował kolejny patch do gry Mass Effect: Andromeda. Według zapowiedzi miał on między innymi poprawiać wygląd oczu oraz lepiej synchronizować ruch ust z mową. Internet rzucił się w wir porównań między starą a nową wersją.

„Zmęczona twarz” Foster Addison - trochę mniej zmęczona. - Mass Effect: Andromeda po liftingu; premiera patcha 1.05 - wiadomość - 2017-04-07
„Zmęczona twarz” Foster Addison - trochę mniej zmęczona.

W czwartek udostępniono łatkę 1.05 do najnowszego RPG ze stajni BioWare, czyli Mass Effect Andromeda. Trzeba przyznać, że ulepszono naprawdę sporo (aktualizacja zajmuje ok. 2 GB). Dodano m.in. możliwość pominięcia ciągnących się w nieskończoność animacji podróży między planetami (co ciekawe, na PC odpowiada za to przycisk Tab, a nie Spacja), powiększono wielkość ekwipunku gracza (do 200 jednostek) oraz zajęto się niekiedy zabawną animacją biegania zygzakiem. Najbardziej oczywistymi i najszerzej dyskutowanymi zmianami są jednak poprawki dotyczące nienaturalnego wyglądu postaci. Oto mała kompilacja zmian, sporządzona głównie przez użytkowników serwisu Reddit.com oraz forum NeoGaf.

Galeria:

Szczegóły, które mogą nam umknąć, są najbardziej widoczne na statycznym obrazie. Z wyróżnionych przez deweloperów poprawek wynika, że w konwersacjach zajęli się głównie gałkami ocznymi i mapowaniem warg do dialogów. Czasem niewielkie zmiany potrafią jednak znacząco odmienić produkcję.

Nienaturalny makijaż - nieco bardziej stonowany

Ile potrafi zmienić proste cieniowanie oczu? Zlikwidować efekt „wytrzeszczu” na przykład.

Proste refleksy na powierzchni gałek ocznych redukują wrażenie „rozmawiania z robotem”.

Na koniec Scott Ryder – wydaje się w końcu skupiać wzrok na rozmówcy (a nie parę metrów za nim).

Filmy

Prezencja w ruchu pozwala stwierdzić, czy poprawki zauważalne są w trakcie realnej rozgrywki, a nie tylko podczas naruszania przestrzeni osobistej bohaterów niezależnych przy ekstremalnych zbliżeniach. Trzeba przyznać – na tym froncie także jest lepiej.

Wedle oficjalnego postu na stronie gry, autorzy będą pracować nad natępnymi poprawkami przez co najmniej dwa kolejne miesiące. Na liście jest np. dalsza optymalizacja i poprawki stabilności, wizyta u fryzjera (czyli poprawki w prezentacji włosów), więcej opcji w kreatorze postaci, spojrzenie na sceny „filmowe” oraz animacje w nich i poprawki w inscenizacji romantycznych podbojów Scotta Rydera. W ramach udobruchania fanów do gry mają też zostać dodane darmowe przedmioty kosmetyczne.

A Wy? Czy jesteście zadowoleni z najbardziej widocznych zmian?