autor: Krzysztof Bartnik
Kingdom of Sky rozszerzy uniwersum EverQuest II
Dokładnie na 21 lutego firma Sony Online Entertainment zaplanowała wydanie drugiego (po Desert of Flames) pełnoprawnego rozszerzenia do MMOcRPG, pt. EverQuest II. Dodatek będzie nosił podtytuł Kingdom of Sky i wprowadzi do wirtualnej rozgrywki szereg nowości, w tym m.in. złowrogie smoki oraz możliwość walki Player versus Player na szerszą skalę.
Dokładnie na 21 lutego firma Sony Online Entertainment zaplanowała wydanie drugiego (po Desert of Flames) pełnoprawnego rozszerzenia do MMOcRPG, pt. EverQuest II. Dodatek będzie nosił podtytuł Kingdom of Sky i wprowadzi do wirtualnej rozgrywki szereg nowości, w tym m.in. złowrogie smoki oraz możliwość walki Player versus Player na szerszą skalę.
Akcja opisywanego add-onu przeniesie graczy do Overrealm - tajemniczego świata znajdującego się nad dobrze znanym kontynentem Norrath. Owa kraina będzie składała się z szeregu zawieszonych w powietrzu wysp, jej mieszkańcami będą zaś rozmaite istoty latające, w tym rządzące terenem smoki. W fabule Kingdom of Sky te antyczne monstra, kierowane pragnieniem władzy czy ogólnym gniewem, rozpoczną swój plan zniszczenia całego Norrath!
Twórcy drugiego EverQuesta zapowiadają zaimplementowanie w dodatku nowego, strukturalnego systemu Osiągnięć (Achievement), który pozwoli na wyspecjalizowanie prowadzonej postaci w danej dziedzinie (poprzez indywidualny dobór umiejętności i zdolności). Do 70. wzrośnie maksymalny poziom doświadczenia dla bohatera, gildie będą mogły zaś dobić „pięćdziesiątki”. Ponadto, rozszerzenie wprowadzi do świata programu cztery nowe champions areny, dwie arena zone oraz dziesięć obszarów przygód (od wspomnianych już „latających” wysp do rozmaitych podziemi). Miłośnicy EQII zmierzą się z 25. nowymi przeciwnikami, a także dostaną do wykonania nowe questy, pomyślne wykonanie których zaowocuje otrzymaniem cennych, niekiedy bardzo potężnych przedmiotów, ciekawym tytułem, punktami doświadczenia, sławą, a nawet nagrodą uwiecznienia danej postaci w Everquest I (!). Do tego wszystkiego warto dodać nowe części zbroi do zebrania (hełmy, etc.) oraz 30 nowych przedmiotów, które gracze mogą umieścić w swoich wirtualnych domach.
Jeżeli chodzi o zmagania Player versus Player na szerszą skalę, to zostaną wprowadzone do gry mniej więcej w tym samym czasie, co nastąpi premiera Kingdom of Sky (poprzez jedno ze standardowych uaktualnień, bez żadnych dodatkowych kosztów). Nie zabraknie tutaj walk w stylu „dobro kontro zło”, czy rywalizacji mieszkańców konkurujących miast Qeynos i Freeport. Kolejne pojedynki będą rozgrywane zarówno w ”dziczy”, jak i na wyznaczonych obszarach w miastach. PvP ruszy na zupełnie nowych serwerach, tak więc wszyscy gracze zaczną ten rodzaj rywalizacji na tym samym poziomie.
Więcej informacji dotyczących EverQuest II: Kingdom of Sky niedługo pojawi się pod tym adresem. Całość będzie dostępna do kupienia zarówno w wydaniu pudełkowym (29.99 USD; dodatek + oryginał + specjalny item), jak i w wersji elektronicznej (sam add-on za 26.99 USD).