Jak zostać ekspertem od RPG? Twórcy Baldur's Gate „wystarczyło” 20 000 godzin rozgrywek w D&D
Twórca Baldur's Gate przyznał, że w sesjach D&D spędził około 20 tysięcy godzin. Pozwoliło mu to stać się ekspertem w dziedzinie RPG i dobrze wpłynęło na jego psychikę.
Wielu twórców gier jest prawdziwymi pasjonatami, a James Ohlen, jedna z osób odpowiedzialnych za stworzenie marki Baldur’s Gate, stanowi tego doskonały przykład, czego dowodzi przeprowadzony niedawno z nim wywiad. Niegdysiejszy projektant i scenarzysta w BioWare, mający w dorobku m.in. dwie pierwsze odsłony cyklu, przyznał, że swoją karierę, ale nie tylko, zawdzięcza licznym i długim sesjom Dungeons & Dragons.
„Zawdzięczam D&D swoje przyjaźnie, karierę i zdrowie psychiczne”
W wywiadzie dla serwisu Rock, Paper, Shotgun James Ohlen opowiedział historię, według której w przeszłości pracował w sklepie z komiksami i w tamtym czasie prowadził trzy sesje D&D, czyli klasycznej, papierowej gry RPG. Artysta był tak zafascynowany tego typu rozrywką, że jak przyznał, spędził w niej około 20 tysięcy godzin, co pozwoliło mu stać się ekspertem w dziedzinie gier fabularnych. Jednym z graczy biorących udział w tych sesjach był inny pasjonat – Cam Tofer, ówczesny programista w BioWare, który pomógł Ohlenowi otrzymać pracę w studiu. W wywiadzie artysta przyznał:
Sądzę, że w momencie, kiedy zostałem zatrudniony w BioWare, miałem przegrane 20 tysięcy godzin w D&D. Wiele temu zawdzięczam – moje przyjaźnie, karierę i zdrowie psychiczne.
– James Ohlen
Ohlen pracował w BioWare jako projektant i scenarzysta. Był również jednym z głównych twórców KOTOR-a, lecz była to jego ostatnia styczność z uniwersum Gwiezdnych wojen w grach. Natomiast w wyniku jego współpracy z Toferem powstała zapadająca w pamięć postać imieniem Minsc, która ostatecznie pojawiła się w każdej odsłonie Baldur’s Gate, w tym w tej najnowszej, nad którą pracowało Larian Studios. Co ciekawe, to własnie Tofer wcielał się w tę postać w sesjach D&D, a jego kartę postaci z tamtych czasów możecie obejrzeć tutaj.
James Ohlen odszedł z BioWare w 2018 roku, o czym poinformował za pośrednictwem Twittera. Jak przyznał, chciał trochę odpocząć i zająć się mniejszym, bardziej osobistym projektem. Tym dziełem okazał się podręcznik Odyssey of the Dragonlords do piątej edycji Dungeons & Dragons.