autor: Marcin Skierski
Half-Life 3 nie jest tworzony przez problemy z motion capture?
Jeden z aktorów dubbingowych donosi, że firma Valve ma pewne problemy z technologią motion capture, przez co długo oczekiwana gra Half-Life 3 nie może powstać. Twórcy nie skomentowali tych informacji.
John Patrick Lowrie, jeden z aktorów dubbingowych pracujących dla firmy Valve, wypowiedział się w komentarzach na swoim blogu na temat gry Half-Life 3. Jego zdaniem, deweloper nie pracuje nad Half-Life 3 z kilku powodów, w tym m.in. ze względu na… problemy z technologią motion capture.
Wiedza Johna Patricka Lowrie wynika z tego, że swego czasu rozmawiał z pracownikiem Valve na temat trudności związanych z tworzeniem Half-Life 3. Aktor zaznacza, że nie chce graczom dawać płonnych nadziei na to, że kolejna odsłona popularnej serii faktycznie powstaje. Rozmowa jest raczej dowodem na to, że deweloper myśli o Half-Life 3, choć niekoniecznie musi to oznaczać trwający proces dewelopingu.
Wracając do wspomnianych wcześniej problemów z technologią motion capture, John Patrick Lowrie nawiązał do Half-Life 2, gdzie postacie niezależne zawsze odwracały się w stronę gracza – bez względu na to, gdzie aktualnie stał lub w którą stronę biegł. Twórcy chcieliby ten patent zachować w kolejnej części, ale byłoby to bardzo problematyczne ze względu na ograniczenia technologii motion capture.
„Kiedy filmujesz aktora wykonującego jakąś czynność i zarejestrujesz jego ruchy, dokładnie tak samo zachowa się postać w grze. Świetnie sprawdza się to w filmach przerywnikowych, ale kiedy robisz coś interaktywnego, to interakcja staje się mocno zubożona właśnie przez motion capture. To jedna z rzeczy, nad którą pracują” – napisał John Patrick Lowrie na swoim blogu.
Najwyraźniej twórcom bardzo zależy na tym, by w ewentualnej kolejnej części cyklu Half-Life narracja była prowadzona w charakterystyczny dla tej serii sposób. Oznacza to brak lub zminimalizowanie liczby filmów przerywnikowych przez położenie nacisku na śledzenie historii z oczu postaci. W dzisiejszych czasach wykorzystanie motion capture to absolutna podstawa do tego, by stworzyć dobrą animację postaci w grach. W związku z tym twórcy mają problem, bo nie mogą pogodzić tych dwóch kwestii.
Wokół Half-Life 3 od kilku lat krąży wiele plotek, a sami producenci do tej pory nie zapowiedzieli takiej gry. Wręcz przeciwnie – kolejne doniesienia są cały czas dementowane, przez co nikt tak naprawdę nie wie, kiedy doczekamy się kolejnej odsłony tego cyklu. Gabe Newell z firmy Valve powiedział w zeszłym roku, że twórcy wstrzymują się ze zdradzaniem jakichkolwiek szczegółów na temat gry, dopóki deweloper nie będzie pewny kolejnych kroków.