GTA Remastered Trilogy może wyjść jeszcze w tym roku
Jak podaje serwis Kotaku, jeszcze w tym roku możemy doczekać się wydania remasterów trzech kultowych części serii GTA. Gry mają działać na silniku Unreal Engine.
Portal Kotaku, powołując się na swoje źródła w Rockstar Games, poinformował dziś o tym, że najprawdopodobniej jeszcze w tym roku czeka nas premiera remasterów trzech klasycznych odsłon serii Grand Theft Auto: GTA III, GTA Vice City oraz GTA San Andreas. Trylogia ma zostać wydana „późną jesienią” na PC, konsole obecnej i poprzedniej generacji, ale również Nintendo Switch czy usługę Stadia.
O tym, że Rockstar planuje taki ruch plotkowano od dawna, zwłaszcza że wydawca serii GTA, firma Take-Two, od dłuższego czasu zamyka wszystkie fanowskie projekty moderskie nawiązujące do klasycznych części marki. Kotaku powołuje się tu na informatora, który już wcześniej udowodnił swoją wiarygodność przy przeciekach dotyczących m.in. GTA Online i Red Dead Online.
Wszystkie trzy gry mają być już w końcowej fazie produkcji. Wiadomo, że silnik, na którym powstają, to Unreal Engine, a pod względem graficznym remastery mają być połączeniem starej i nowej oprawy. Pod względem rozgrywki odświeżone wersje „trójki”, Vice City oraz San Andreas mają pozostać tak wierne oryginałom, tak jak to tylko możliwe.
Za prace nad remasterami odpowiedzialne ma być studio Rockstar Dundee, szkocka filia „Gwiazd rocka”. Wcześniej znane pod nazwą Ruffian Games, było odpowiedzialne m.in. za Crackdown 2. Wedle przecieku, wydanie Remastered Trilogy było planowane już w zeszłym roku, ale pandemia COVID-19 pokrzyżowała twórcom plany. Jeśli wierzyć źródłu, na które powołuje się Kotaku, już tej jesieni możemy spodziewać się premiery. Odświeżone wersje klasycznych odsłon GTA mają ukazać się na PC, PS4, PS5, Xboksie One, Xboksie Series X|S, Nintendo Switch, Google Stadia, oraz w późniejszym terminie również na urządzenia mobilne.