autor: Łukasz Szliselman
Graliśmy w Divinity: Original Sin II – pierwsze screeny, data premiery, wsparcie dla DirectX 12 i więcej
Poznaliśmy z pierwszej ręki sporo ciekawostek na temat Divinity: Original Sin II. Gra ma się wyróżniać mroczniejszym klimatem niż poprzedniczka oraz grafiką wykorzystującą DirectX 12, a także oferować 4-osobowy tryb kooperacji. Oprócz tego ruszyła kickstarterowa zbiórka pieniędzy na nowe dzieło studia Larian.
- Producent: Larian Studios
- Gatunek: izometryczne cRPG z turową walką
- Gra będzie mrocznejsza od poprzedniczki
- Rasa i biografia bohatera wpłynie na jego odbiór przez NPC i otrzymywane zadania
- Kooperacja (lub „anty-kooperacja”) dla 4 graczy
- Silnik gry zostanie oparty na DX 12
- Premiera prawdopodobnie w 2017 roku
- Platformy docelowe: PC
Dziś ruszyła kampania kickstarterowa na rzecz Divinity: Original Sin II, kontynuacji lubianej serii izometrycznych RPG-ów studia Larian Studios. Jako że mieliśmy okazję zagrać we wczesną wersję produkcji, znamy pierwsze konkrety na jej temat. Gra powstaje jako naturalne rozwinięcie pomysłów i mechaniki z niezwykle udanego Divinity: Grzech Pierworodny. Twórcy podkreślają przede wszystkim, że (jak przystało na „dwójkę”) produkcja ma być mroczniejsza od poprzedniczki i zachowa „hardkorowy” charakter rozgrywki (brak znaczników misji, migających przedmiotów itp.). Tym razem wcielimy się w użytkownika źródła, czyli członka grupy, z którą walczył bohater „jedynki”. Ważnym wyborem będzie rasa, klasa i przeszłość naszego śmiałka, co ma rzutować na sposób, w jaki będzie postrzegany przez otoczenie, a nawet rodzaj misji pobocznych, jakie zostaną mu/jej zlecone.
Divinity: Original Sin II zaoferuje tryb kooperacji dla czterech graczy, przy czym nie zawsze będą oni musieli ze sobą współpracować. W zależności od wybranej rasy postaci, każdy uczestnik zabawy może posiadać własną agendę, sprzeczną z dążeniami towarzyszy broni, i wykonać dane zadanie w sposób korzystny wyłącznie dla siebie. Więcej na temat usprawnionej mechaniki rozgrywki, w tym systemu walki, znajdziecie w opisie naszych wrażeń z Divinity: Original Sin II oraz wywiadzie z szefem Larian Studios.
Rozmiary Divinity: Original Sin II w dużej mierze zależą od powodzenia zbiórki na Kickstarterze. W zależności od uzyskanej kwoty twórcy planują wprowadzić m.in. nowe grywalne rasy, więcej biografii bohaterów, umiejętności, a nawet rozważają udźwiękowienie wszystkich dialogów. Warto zaznaczyć, że pierwsze screeny nie dokońca oddają faktyczny wygląd finalnej wersji, gdyż twórcy wciąż pracują nad nową wersją silnika gry. Divinity: Original Sin II ukaże się najprawdopodobniej w 2017 roku. Produkcja ma wykorzystywać dobrodziejstwa bibliotek DirectX 12 i początkowo wyłącznie na PC.
- Graliśmy w Divinity: Original Sin 2 - sequel bez uproszczeń
- Wywiad z Swenem Vincke – założycielem i CEO studia Larian
Docelowo twórcy Divinity: Original Sin II poprosili na Kickstarterze o 500 tysięcy dolarów. Akcja potrwa do 30 września, ale dotychczasowy postęp wskazuje, że kwotę tę uda się zebrać znacznie szybciej. Czekamy na ujawnienie celów dodatkowych.