autor: Łukasz Malik
GDC 2011: Dragon Age II będzie o 20 godzin krótszy od swojego poprzednika
Podczas wykładu o sposobach tworzenia lokalizacji gier rzez BioWare, Kanadyjczycy podali do informacji kilka liczb, które mogą nam dać wyobrażenie nadchodzącego wielkimi krokami Dragon Age’a II.
Jeden z paneli na tegorocznym GDC poświęcony jest lokalizacji gier. Podczas wykładu o sposobach tworzenia kilku wersji językowych przez BioWare, Kanadyjczycy podali do informacji kilka liczb, które mogą nam dać wyobrażenie nadchodzącego wielkimi krokami Dragon Age’a II.
- BioWare szacuje długość DA II na 40 godzin, czyli tyle samo co Mass Effect 2. Wg ich danych, na pełne ukończenie części pierwszej potrzeba było 60 godzin.
- Objętość tekstów w drugiej części to 400 000 słów. W przypadku Początku było ich 1 000 000. Mass Effect 2 zawierał nieco ponad 440 000 słów.
- Ilość linii dialogowych w DA II wynosi 38 000, czyli tyle samo co w Mass Effect 2 i o 18 000 mniej niż w Dragon Age: Początek.
- W Dragon Age II będzie 2500 przerywników filmowych (dla porównania w części pierwszej było ich 1000, a w Mass Effect 2 1100). Należy pamiętać, że na tę ogromną liczbę składa się także każdy dialog, który musi być nagrany dla obu płci.
- W grze zobaczymy 500 postaci, w pierwszej części było ich 1000, a w Mass Effect 2 – 700. Należy brać poprawkę na to, że podane dane dotyczą procesu lokalizacji, jako postać traktowany jest np. pojedynczy rodzaj potwora, któremu w każdym języku trzeba nagrać okrzyk bojowy.
Jak widać objętościowo Dragon Age II, będzie bardziej zbliżony do drugiego Mass Effecta niż do swojego poprzednika. Czy to odchudzenie wyjdzie grze na dobre? Przekonamy się już 11 marca.
O samej serii wykładów poświęconych lokalizacji przeczytacie w osobnym artykule.