Fani już zadbali o naprawienie obsługi ultrawide w Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Lata mijają, a studio FromSoftware nadal nie może zadbać o właściwe wsparcie dla monitorów ultrapanoramicznych w Elden Ring. Na szczęście już ukazała się aktualizacja moda Ultrawide UI Fixes, który naprawia to zarówno dla podstawowej wersji gry, jak i dodatku Shadow of the Erdtree.
W ubiegłym tygodniu zadebiutował dodatek Shadow of the Erdtree do RPG-a akcji Elden Ring. Zarówno sama gra, jak i rozszerzenie są wspaniałe pod względem zawartości, ale tego samego nie da się powiedzieć o stanie technicznym. Jednym z problemów, która trapią produkcję studia FromSoftware od dnia premiery jest kiepskie wsparcie dla ekranów ultrapanoramicznych (ang. ultrawide), czyli takich o proporcjach 21:9, 32:9 oraz 48:9. Fani dawno temu opracowali własne poprawki, ale najnowsza aktualizacja (1.12) wypuszczona równolegle z dodatkiem, je popsuła. Na szczęście, autor najważniejszego z takich modów, już wypuścił jego nową wersję.
Mowa o projekcie Ultrawide UI Fixes, które autorem jest Dziggy. Jego najnowsza wersja oznaczona została numerem 2.0.0 i czyni mod kompatybilnym zarówno z Elden Ringiem 1.12, jak i dodatkiem Shadow of the Erdtree. Zmiany w grze wprowadzone w patchu były na tyle duże, że najnowsza wersja modyfikacji nie działa z wcześniejszymi wydaniami gry.
- Ultrawide UI Fixes - pobierz mod z naszego FTP (autor udzielił nam zgody na hostowanie mirrora)
- Strona modyfikacji w serwisie NexusMods
Zgodnie z tytułem, modyfikacja naprawia wszystkie błędy i niedoróbki interfejsu, które pojawiają się podczas zabawy w rozdzielczościach ultrawide/ultra panoramicznych (takich o proporcjach 21:9 lub 32:9). Mod m.in. przesuwa elementy HUD-a na boki ekranu, tak gdzie ich miejsce. Przerobiono także tła menu i okien, tak aby zajmowały całą powierzchnię monitora. Natomiast ekrany ładowania danych zmodyfikowano tak, abyśmy nie musieli już męczyć się z dziwnym efektem migotania świata na krawędziach. Ponadto rozszerzono mapę świata, aby mieściła się na całym ekranie.
Takie rzeczy powinny być standardowo w grze, tym bardziej, że w Armored Core VI: Fires of Rubicon obsługa ultrawide jest zrealizowana bardzo dobrze. Dobrze jednak, że możemy to uzyskać w Elden Ringu za pomocą modów. Studiu FromSoftware słusznie obrywa się zresztą za niedoróbki techniczne. Na Steamie Shadow of the Erdtree ma bowiem obecnie tylko 65% pozytywnych recenzji, co serwis kategoryzuje jako „mieszany” odbiór dodatku. Gracze narzekają przede wszystkim na słabą optymalizację. Jak to złośliwie napisał jeden z nich:
Naprawdę fajny finałowy boss. Częścią zestawu jego ruchów jest obniżenie fps-ów poniżej 30 w trakcie walki, a także rzucanie przycinania się silnika jako ataku.
- Recenzja gry Elden Ring: Shadow of the Erdtree - temu obrazowi nawet drobne rysy nie odbiorą uroku
- Elden Ring - poradnik do gry
- Interaktywna mapa świata Shadow of the Erdtree
- Elden Ring: Shadow of the Erdtree na Steamie