Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2024, 10:52

autor: Adrian Werner

Fani już zadbali o naprawienie obsługi ultrawide w Elden Ring: Shadow of the Erdtree

Lata mijają, a studio FromSoftware nadal nie może zadbać o właściwe wsparcie dla monitorów ultrapanoramicznych w Elden Ring. Na szczęście już ukazała się aktualizacja moda Ultrawide UI Fixes, który naprawia to zarówno dla podstawowej wersji gry, jak i dodatku Shadow of the Erdtree.

Źródło fot. Bandai Namco
i

W ubiegłym tygodniu zadebiutował dodatek Shadow of the Erdtree do RPG-a akcji Elden Ring. Zarówno sama gra, jak i rozszerzenie są wspaniałe pod względem zawartości, ale tego samego nie da się powiedzieć o stanie technicznym. Jednym z problemów, która trapią produkcję studia FromSoftware od dnia premiery jest kiepskie wsparcie dla ekranów ultrapanoramicznych (ang. ultrawide), czyli takich o proporcjach 21:9, 32:9 oraz 48:9. Fani dawno temu opracowali własne poprawki, ale najnowsza aktualizacja (1.12) wypuszczona równolegle z dodatkiem, je popsuła. Na szczęście, autor najważniejszego z takich modów, już wypuścił jego nową wersję.

Mowa o projekcie Ultrawide UI Fixes, które autorem jest Dziggy. Jego najnowsza wersja oznaczona została numerem 2.0.0 i czyni mod kompatybilnym zarówno z Elden Ringiem 1.12, jak i dodatkiem Shadow of the Erdtree. Zmiany w grze wprowadzone w patchu były na tyle duże, że najnowsza wersja modyfikacji nie działa z wcześniejszymi wydaniami gry.

  1. Ultrawide UI Fixes - pobierz mod z naszego FTP (autor udzielił nam zgody na hostowanie mirrora)
  2. Strona modyfikacji w serwisie NexusMods
Z modem na monitorach ultrapanoramicznych mapa wreszcie zajmuje całą powierzchnię ekranu. Źródło fot. Bandai Namco i Dziggy. - Fani już zadbali o naprawienie obsługi ultrawide w Elden Ring: Shadow of the Erdtree - wiadomość - 2024-06-24
Z modem na monitorach ultrapanoramicznych mapa wreszcie zajmuje całą powierzchnię ekranu. Źródło fot. Bandai Namco i Dziggy.

Zgodnie z tytułem, modyfikacja naprawia wszystkie błędy i niedoróbki interfejsu, które pojawiają się podczas zabawy w rozdzielczościach ultrawide/ultra panoramicznych (takich o proporcjach 21:9 lub 32:9). Mod m.in. przesuwa elementy HUD-a na boki ekranu, tak gdzie ich miejsce. Przerobiono także tła menu i okien, tak aby zajmowały całą powierzchnię monitora. Natomiast ekrany ładowania danych zmodyfikowano tak, abyśmy nie musieli już męczyć się z dziwnym efektem migotania świata na krawędziach. Ponadto rozszerzono mapę świata, aby mieściła się na całym ekranie.

Takie rzeczy powinny być standardowo w grze, tym bardziej, że w Armored Core VI: Fires of Rubicon obsługa ultrawide jest zrealizowana bardzo dobrze. Dobrze jednak, że możemy to uzyskać w Elden Ringu za pomocą modów. Studiu FromSoftware słusznie obrywa się zresztą za niedoróbki techniczne. Na Steamie Shadow of the Erdtree ma bowiem obecnie tylko 65% pozytywnych recenzji, co serwis kategoryzuje jako „mieszany” odbiór dodatku. Gracze narzekają przede wszystkim na słabą optymalizację. Jak to złośliwie napisał jeden z nich:

Naprawdę fajny finałowy boss. Częścią zestawu jego ruchów jest obniżenie fps-ów poniżej 30 w trakcie walki, a także rzucanie przycinania się silnika jako ataku.

  1. Recenzja gry Elden Ring: Shadow of the Erdtree - temu obrazowi nawet drobne rysy nie odbiorą uroku
  2. Elden Ring - poradnik do gry
  3. Interaktywna mapa świata Shadow of the Erdtree
  4. Elden Ring: Shadow of the Erdtree na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej