Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 lipca 2024, 16:43

Fani czekali na to 10 lat, a teraz są trochę zaniepokojeni. Path of Exile: Settlers of Kalguur wprowadzi do gry kantor wymiany walut

Studio Grinding Gear Games nie przestaje rozpieszczać fanów Path of Exile. W nowej lidze, Settlers of Kalguur, do tego darmowego RPG akcji trafi funkcja, która może wywrócić do góry nogami ekonomię i handel. Gracze są zaintrygowani, ale mają też obawy.

Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Path of Exile mocno trzyma najwyższą pozycję w sercach hardkorowych fanów hack’n’slashy i wyprzedza tam Diablo 4, Last Epoch, a nawet Grim Dawn. Nie dość, że studio Grinding Gear Games szykuje powoli gigantyczne Path of Exile 2, to jeszcze kolejne ligi do „jedynki” wprowadzają multum usprawnień, zmian, świeżych mechanik i funkcji. Wiemy, że w Settlers of Kalguur będziemy rozbudowywać własne miejsce do życia, ale na tym wielkie nowości się nie kończą. Do gry zmierza bowiem market wymiany walut (ang. Currency Exchange Market).

Ogólne zmiany w Path of Exile: Settlers of Kulguur

W aktualizacji 3.25 pobawimy się trochę w inżyniera-architekta dzięki miastu Kingsmarch. Hack’n’slash rozbudowuje przy tym ekonomię – po 10 latach unikania tematu, Grinding Gear Games dodaje wreszcie uniwersalną walutę, czyli złoto, które będziemy farmić jak bogowie hack’n’slashy przykazali. Kruszec posłuży nam do „respecowania” postaci, opłacania robotników pracujących dla nas nad rozbudową Kingsmarch, zakupów na Czarnym Rynku, ale też do handlowania pozostałymi walutami. Złotem nie będzie można wymieiniać się z innymi graczami – wszystko po to, by powstrzymać boty przed zniszczeniem ekonomii gry.

Nowa forma handlu w Path of Exile 3.25

Naszym pośrednikiem w procesie wymiany walut będzie znajdujący się w Kingsmarch NPC Faustus, którego warto zaprosić do własnej kryjówki, by mieć go pod ręką. Interakcja z Faustusem otwiera specjalne okienko przeznaczone do handlu. Tam wybieramy, jakim surowcem lub walutą (np. jakim typem Orbów) chcemy się wymienić. Ustawiamy też, co chcemy w zamian.

Gra podpowiada nam, jakie towary najczęściej idą w ruch przy takiej transakcji. Oczywiście ustalamy też, ile waluty chcemy się pozbyć – i dowiemy się, ile złota musimy zapłacić za pośrednictwo w operacji. Warto zaznaczyć, że gracze mogą odkupywać od nas towar po trochu. My zaś możemy kontynuować transakcję aż do wyczerpania zapasów (lub osiągnięcia wyznaczonego przez nas maksimum) – albo zakończyć proces w dogodnym dla nas momencie.

Warto pamiętać, że póki co taka forma handlu wymiennego jest jedynie eksperymentem dedykowanym nadchodzącej lidze, Settlers of Kulguur. Mark Roberts, reżyser gry, w materiale prezentującym mechanikę nie wyklucza, że zawita ona do następnych lig, ale wszystko zależy od tego, jak system zadziała w tej nadchodzącej i co Grinding Gear Games będzie chciało z nią zrobić dalej.

Reakcje fanów Path of Exile

Gracze z jednej strony są podekscytowani, a z drugiej – na Reddicie wyrażają zaniepokojenie. Obawiają się inwazji botów, które popsują ekonomię w Path of Exile. Wielu użytkowników jednak uspokaja i przypomina, że takie rzeczy się już zdarzały, a gra dalej ma się dobrze.

O tym, jak zadziałają nowe, dosyć, trzeba przyznać, rewolucyjne, rozwiązania, przekonamy się już w piątek 26 lipca, wraz z pobraniem Settlers of Kulguur.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej