Fani Civilization 7 nie czekają na Firaxis i sami naprawiają bolączki gry. Ta radzi sobie na premierę 2 razy gorzej od Civ 6
Fani Cywilizacji postanowili nie czekać na oficjalne aktualizacje tylko zakasali rękawy i rzucili się do prac nad modyfikacjami naprawiającymi część z problemów Sid Meier's Civilization VII.
Premiera Sid Meier's Civilization VII okazała się sporym rozczarowaniem, co najlepiej pokazuje fakt, że na Steamie gra ma jedynie 51% pozytywnych recenzji.
Studio Firaxis stara się ratować sytuację aktualizacjami (do tej pory ukazały się już trzy patche). Część fanów postanowiła jednak nie czekać na oficjalne poprawki i rozpoczęła tworzenie modyfikacji naprawiających najpoważniejsze problemy tego tytułu.
Kilka pierwszych zadebiutowało właśnie w serwisie Civfanatics.com. Poniżej przytaczamy kilka najpopularniejszych obecnie modów.
- Sukritact's Simple UI Adjustments – wprowadza ulepszenia interfejsu. Z wydanych do tej pory modyfikacji to właśnie ta cieszy się największym powodzeniem, co nie dziwi, gdyż trudno znaleźć recenzję Civilization VII, w której nie narzekano by na ten aspekt gry.
- YnAMP - Larger Map, TSL, Continents++ – pozwala na zabawę na znacznie większych mapach, niż umożliwia to podstawowa wersja gry.
- TCS Improved Plot Tooltip – wprowadza dodatkowe informacje do okna z podpowiedziami.
- MantisMaestro's Compact Production Chooser – przerabia okno produkcji, tak aby zajmowało mniej miejsca.
- Unlock all Civs – odblokowuje dostęp do wszystkich cywilizacji.
- More Natural Wonders – podwaja liczbę cudów natury, które spawnują się na mapach.
Seria ma dużą i bardzo aktywną społeczność moderską, więc możemy się spodziewać stałego strumienia nowych projektów.
Czy aktualizacje i mody wystarczą, aby naprawić renomę gry?
Problemy techniczne i słabe recenzje graczy sprawiły, że Sid Meier's Civilization VII zaliczyło relatywnie słaby start na Steamie. Wczoraj, czyli w dzień oficjalnej premiery, rekord aktywności w tym serwisie wyniósł 80 103 osób bawiących się równocześnie.
Sama w sobie jest to imponująca liczba, ale w dniu premiery Civilization VI wykręciło 162 657 graczy jednocześnie, czyli ponad dwukrotnie więcej. Oczywiście, należy mieć na uwadze, że część osób rozpoczęła zabawę w Sid Meier's Civilization VII w ubiegłym tygodniu dzięki zakupowi wydań specjalnych, ale nawet po dodaniu rekordu aktywności z pierwszego dnia tego pseudo-wczesnego dostępu, najnowsza odsłona cyklu nie dorównuje popularnością „szóstce” z czasów jej premiery.
- Recenzja gry Sid Meier's Civilization 7 – trochę jak wczesny dostęp, ale za to w pełnej cenie
- Sid Meier's Civilization VII na Steamie
- Sid Meier's Civilization VII – oficjalna strona gry