Coraz więcej graczy z „platyną” w Elden Ring. Zebraliśmy najnowsze dane [Aktualizacja]
Średnio pięć lub siedem osób na sto grających w Elden Ring na – odpowiednio – Steamie lub PlayStation zdobyło już „platynę”. Mniej więcej czwarta część graczy pokonała zaś najtrudniejszego bossa.
Och, Elden Ring. Tu mógłbym wstawić tabelę i zakończyć, bo liczby mówią same za siebie. Przyjrzyjmy się im jednak nieco bliżej, gdyż po prostu nie można przejść obojętnie obok faktu, że w półtora miesiąca od premiery 5,2% posiadaczy owej gry na Steamie i 6,9% graczy PlayStation zdobyło „platynę” (komplet 42 osiągnięć) w najnowszej produkcji studia FromSoftware.
UWAGA NA SPOILERY
Dalsza część wiadomości zawiera spoilery z Elden Ring. Jeśli więc chcecie, aby Wasz pierwszy kontakt z ową produkcją był możliwie niezbrukanym doświadczeniem, lepiej odpuśćcie sobie dalszą lekturę.
„Platyna” niemal na wyciągnięcie ręki
Informacje te są tym bardziej godne uwagi, że Elden Ring jest produkcją dość trudną – może nie aż tak jak Sekiro: Shadows Die Twice, Bloodborne czy pierwsze „Soulsy”, ale potrafi dać w kość. Jest też dość długi. Dane serwisu HowLongToBeat.com wskazują, że dotarcie do jednego z trzech zakończeń zajmuje przeciętnemu graczowi około 50 godzin. Zrobienie wszystkiego natomiast – od 117 do 122 okrążeń zegara.
Dla porównania – wydany tydzień wcześniej względnie łatwy i o połowę krótszy Horizon Forbidden West (potrzeba ok. 27 godzin, by go ukończyć, i ok. 85h, by móc się pochwalić „platyną”) został „wymaksowany” przez 7% graczy PlayStation. Pamiętajmy jednak, że jest to tytuł ekskluzywny, dostępny wyłącznie na PS4 i PS5, więc wszystkie osoby, które go „wymaksowały”, znajdują się w tym odsetku.
Nieco mniejszy zachwyt wzbudzają rezultaty użytkowników Steama. Może to wynikać z faktu, że na PC sprzedało się do tej pory najwięcej egzemplarzy nowej gry Hidetaki Miyazakiego i spółki – przynajmniej w Unii Europejskiej. Zdobywanie „platyn” może być też zwyczajnie bardziej popularne na konsolach – zwłaszcza Sony. Pełne dane dotyczące zakończeń przedstawia poniższa tabela.
Zakończenia w Elden Ring
Zakończenie | Gracze na Steamie, którzy do niego dotarli (11 kwietnia) | Gracze w PSN, którzy do niego dotarli (11 kwietnia) |
Gwiezdne stulecie | 19,2% | 16,8% |
Eldeński Władca | 13,5% | 13% |
Władca Oszalałego Płomienia | 9% | 9,7% |
Eldeński Krąg („platyna”) | 5,2% | 6,9% |
Elden Ring zbiera niemal same „dychy”, co zresztą uwieczniliśmy na grafice. Naszą recenzję gry – autorstwa Karola Laski – znajdziesz pod poniższym linkiem.
Bossowie w Elden Ring
A jak wygląda kwestia bossów? Który z nich dał się graczom najbardziej we znaki? Zarówno na PC, jak i na PlayStation najtrudniejszy do pokonania okazał się Drakolicz Fortissax, którego na razie pokonało „zaledwie” 22,2% użytkowników Steama i 20,9% grających w Elden Ring na PS4 bądź PS5. Drugie miejsce na obu platformach zajęła zaś „szefowa” z piekła rodem, a konkretnie Malenia, Ostrze Miquelli – niepokonana szermierka, przez wiele osób uważana za najtrudniejszego przeciwnika w Elden Ring. Kres jej zwycięskiej passie położyło odpowiednio 26,3% i 23,3% osób korzystających ze Steama i PSN.
GIT GUD?
Zarówno Drakolicz Fortissax, jak i Malenia są opcjonalnymi bossami – oznacza to, że nie trzeba ich pokonać, by skończyć grę. Niemniej wiele osób i tak rzuca im wyzwanie.
Dlaczego akurat Malenia cieszy się tak złą sławą? Powodów jest kilka. Po pierwsze, pani boss jest bardzo dobrze ukryta, a droga do niej niebezpieczna. Po drugie, Malenia jest dość wrednym przeciwnikiem, gdyż każdy cios, który zadaje, nie tylko odbiera nam życie, ale również leczy ją. Po trzecie wreszcie, walka z nią ma dwie fazy. Wszystko to sprawia jednak, że sukces smakuje tym lepiej, prawda?
Warto też zwrócić uwagę na to, że niemal w każdym porównaniu wygrywają użytkownicy platformy firmy Valve. Za najważniejsze należy chyba uznać fakt, że wszyscy przechodzą Elden Ring w swoim tempie – i dobrze się bawią.
Taki był w końcu cel FromSoftware. Stworzyć „Soulsy” dla każdego. Czy się udało? Cóż, jeśli Margita i Godricka pokonuje średnio 6-7 na 10 graczy, to chyba można stwierdzić, że tak. Tu nikt nie odpada w przedbiegach niczym w starciach z Ojcem Gascoigne’em w Bloodborne czy Genichiro Ashiną w Sekiro. Zresztą zobaczcie sami.
Boss | Gracze na Steamie, którzy go/ją pokonali (11 kwietnia) | Gracze w PSN, którzy go/ją pokonali (11 kwietnia) |
Margit, Upadły Omen | 74,4% | 71,7% |
Godrick, Zszywaniec | 67,5% | 64,6% |
Lwi wynaturzeniec | 60,8% | 59,1% |
Rudy Wilk Radagona | 59,5% | 56,6% |
Rennala, Królowa Pełni Księżyca | 57,5% | 54,2% |
Loretta, królewski rycerz | 55,9% | 53,4% |
Magmowy żmij Makar | 47% | 45,5% |
Radahn, Gwiezdna Plaga | 51,1% | 48,5% |
Duch przodka | 40% | 38,6% |
Łza naśladowcy | 47,5% | 44,6% |
Żołnierz drakonidów z Nokstelli | 37% | 36,3% |
Godfrey, Pierwszy Władca | 44,3% | 41,2% |
Morgott, Król Omenu | 43,5% | 40,4% |
Astel, Zrodzony z Pustki | 38,9% | 35,8% |
Duch królewskiego przodka | 32,7% | 31,5% |
Nieustraszone gargulce | 34,2% | 31,7% |
Elemer od Głogu | 34,1% | 32,9% |
Rykard, Pan Bluźnierstwa | 35,8% | 33,8% |
Szlachcic boskiej skóry | 34,7% | 33% |
Dowódca Niall | 35,4% | 32,6% |
Ognisty olbrzym | 35,2% | 32% |
Duet boskiej skóry (Apostoł boskiej skóry i Szlachcic boskiej skóry) | 32,4% | 29,1% |
Loretta, rycerz Świętego Drzewa | 29,9% | 27,1% |
Maliketh, Czarna Klinga | 30.3% | 27% |
Mohg, Pan Krwi | 30% | 28,2% |
Mohg, Omen | 26,1% | 24,2% |
Wojownik Hoarah Loux | 29% | 25,6% |
Drakolicz Fortissax | 22,2% | 20,9% |
Malenia, Ostrze Miquelli | 26,3% | 23,3% |