autor: Kamil Zwijacz
Efektowny zwiastun StarCraft Universe i start otwartej bety
StarCraft Universe, modyfikacja do gry StarCraft II, po ponad pięciu latach produkcji weszła w ostatni etap. Twórcy rozpoczęli bowiem otwarte beta testy, a za miesiąc udostępnią finalną wersję. Ponadto doczekaliśmy się dwóch nowych materiałów wideo.
Ponad pięć lat temu dowiedzieliśmy się o istnieniu moda StarCraft Universe do gry StarCraft II. Mniej więcej w połowie 2013 roku projekt trafił na Kickstartera, gdzie udało się zebrać blisko 85 tysięcy dolarów na jego dalszą produkcję. Deweloperzy tej ciekawie zapowiadającej się modyfikacji postanowili nam przypomnieć, że projekt żyje i ma się dobrze, a nawet bardzo dobrze, gdyż wczoraj udostępniono betę, a za miesiąc mamy się doczekać pełnej wersji. By sprawdzić obecny build, wystarczy posiadać StarCrafta II (może być też darmowy Starter) i w zakładce „Salon Gier” odszukać oraz pobrać następujące projekty:
- SC Universe: Prologue 1 – samouczek (singleplayer);
- SC Universe: Prologue 2 – samouczek (multiplayer);
- SC Universe: Prologue 3 – samouczek (singleplayer – statek);
- SC Universe: Beyond Koprulu – otwarta beta.
- modyfikacja do gry StarCraft II;
- jest trzeciosobową grą RPG akcji z elementami MMO;
- dostępna za darmo w „Salonie Gier” w StarCraft II;
- beta już dostępna, premiera pełnej wersji za miesiąc.
W ogólnych założeniach StarCraft Universe jest trzecioosobową grą RPG akcji z elementami World of WarCraft, mechaniką walki przypominającą tą z Diablo oraz zarządzaniem statkiem rodem z FTL: Faster Than Light. Akcja produkcji rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości uniwersum StarCraft, w którym opowiadana jest historia niedobitków ze zniszczonych podczas wojny światów.
Jeżeli chcecie ją poznać, to koniecznie pobierzecie otwartą betę, a dodatkowo możecie jeszcze wesprzeć twórców na Indiegogo. Moderzy zbierają bowiem fundusze na dalszy rozwój projektu. Oczywiście za miesiąc, jak już wcześniej wspomniałem, gra i tak się ukaże, ale po pozyskaniu kolejnych 18 tysięcy dolarów prace będą kontynuowane (m.in. nad poprawą balansu). Przy 30 tysiącach dolarów pojawi się tryb Zerg vs Ship PvP, a po uzyskaniu 80 tysięcy tytuł ma być wspierany i udoskonalany przez rok od momentu premiery.