Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 listopada 2023, 09:54

autor: Adrian Werner

Dziś premiera Realms of Ruin, RTS-a w często krytykowanym świecie Warhammer: Age of Sigmar

Dzisiaj odbędzie się premiera Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin, czyli strategii czasu rzeczywistego autorstwa studia Frontier.

Źródło fot. Frontier
i

Za kilka godzin na rynku zadebiutuje Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin, czyli bitewny RTS osadzony w jednym z najpopularniejszych uniwersów fantasy. Grę opracowało studio Frontier Developments, znane z Planet Zoo, RollerCoaster Tycoon 3 czy Elite: Dangerous.

W stołowym bitewniaku nadejście ery Age of Sigmar okazało się dosyć kontrowersyjne z powodu niepopularnych zmian w mechanice i świecie (fani naśmiewali się m.in. z jednostek fantasy wyraźnie wzorowanych na Kosmicznych Marines). Ciekawi nas więc, jaki będzie odbiór tej wersji uniwersum Warhammera wśród graczy pecetowych i konsolowych.

  1. Gra trafi dzisiaj na PC oraz konsole Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5.
  2. Wydanie pecetowe będzie można kupić w serwisach Steam oraz Epic Games Store. Gra zostanie tam odblokowana o godzinie 17:00 czasu polskiego.
  3. Cena wydania standardowego na PC wyniesie 279,99 zł, ale na Steamie wciąż można jeszcze skorzystać ze 10-procentowej zniżki na preorder i nabyć tytuł za 247,49 zł.
  4. Również o 17:00 gra zostanie odblokowana w PlayStation Store, gdzie cena wyniesie 259 zł. Z kolei posiadacze Xboksów Series X/S zapłacą 259,99 zł.
  5. Poza standardowym wydaniem dostępne są również dwie edycje specjalne. Deluxe Edition (324,99 zł na PC, 299 zł na PS5 i 299,99 zł na XSX/S) oferuje pakiet dodatkowych skórek. Z kolei Ultimate Edition (346,99 zł na PC, 319 zł na PS5 i 319,99 zł na XSX/S) dorzuca do tego przepustkę na nadchodzące dwa DLC z nowymi bohaterami. Edycje specjalne do chwili premiery również można nabyć z 10% zniżką na Steamie.
  6. Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
  7. Na PC gra wykorzysta antypiracki system Denuvo.

Pierwsze recenzje

W sieci pojawiły się już pierwsze recenzje. Według serwisu OpenCritic gra posiada średnią ocen na poziomie 70%. Poniżej przytaczamy wystawione noty.

  1. TheSixthAxis – 8/10
  2. NMW – 4/5
  3. Gamestar – 79/10
  4. God is a Geek – 7,5/10
  5. TechRadar – 3/5
  6. PCGamer – 55/100

Najwięksi krytycy narzekają na brak klasycznego trybu singleplayer (jest tylko losowo generowana kampania podboju składająca się z samodzielnych potyczek), niedopracowany balans rozgrywki, brak świeżych pomysłów oraz zaskakująco słaby klimat. Inni redaktorzy są bardziej łaskawi, podkreślając miodną walkę, duży wybór jednostek oraz wygodne w użyciu narzędzia pozwalające tworzyć własne mapy. Zdania są więc mocno podzielone i będziemy musieli poczekać na więcej ocen, zanim zaczniemy mówić o jakimkolwiek konsensusie.

  1. Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin na Steamie

Na koniec warto przytoczyć wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry.

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin – minimalne wymagania sprzętowe na PC

Poniższe konfiguracje mają zapewnić ponad 30 klatek na sekundach w każdej sytuacji podczas zabawy w rozdzielczości 1920x1080 na niskich ustawieniach.

  1. Procesor: Intel i5-6600 / AMD Ryzen 5 1400
  2. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 6GB VRAM / AMD Radeon RX 5600XT 6GB VRAM
  3. Wersja DirectX: 12
  4. Pamięć RAM: 16 GB
  5. Miejsce na dysku: 27 GB
  6. System operacyjny: Windows 10/11 64-bit

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin – zalecane wymagania sprzętowe na PC

Poniższe konfiguracje mają zapewnić ponad 60 klatek na sekundę w większości sytuacji podczas zabawy w rozdzielczości 1920x1080 na wysokich ustawieniach.

  1. Procesor: Intel i7-8700 / AMD Ryzen 5 2600X
  2. Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2070 Super 8GB VRAM / AMD Radeon RX 6700 XT 12GB VRAM
  3. Wersja DirectX: 12
  4. Pamięć RAM: 16 GB
  5. Miejsce na dysku: 27 GB
  6. System operacyjny: Windows 10/11 64-bit

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej