RTS w świecie Warhammer Age of Sigmar nie spełnił oczekiwań, ale twórcy nie tracą nadziei
Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin nie spełnił oczekiwań finansowych twórców. Gra ma przeciętne oceny na Steamie. Deweloperzy wierzą jednak, że są w stanie temu zaradzić.
Wydany 17 listopada 2023 roku RTS Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin przeszedł bez większego echa. Świadczy o tym choćby niewielka liczba recenzji na Steamie – w nieco ponad tydzień gracze wystawili ich niespełna 1000. Pozytywne opinie stanowią przy tym zaledwie 66%.
Co za tym idzie – sprzedaż gry również nie jest zbyt zachwycająca. Jej twórcy, studio Frontier Developments, opublikowali dziś krótki dokument dotyczący ich aktualnej sytuacji finansowej, w którym jasno stwierdzają, że Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin rozszedł się poniżej oczekiwań.
Dokładnych liczb nie podano, niemniej autorzy wierzą, iż dalszy rozwój gry oraz planowane płatne DLC sprawią, że zyska ona w oczach graczy na tyle, by spełnić oczekiwania, które w niej pokładają. Nie odnieśli się jednak do dość wysokiej ceny produkcji, wynoszącej 274,99 zł na PC i 259 zł / 259,99 zł na konsolach.
Wydaje się, iż pierwszym krokiem powinno być wyeliminowanie błędów, na które narzeka społeczność Warhammera Age of Sigmar: Realms of Ruin.
- W recenzjach na Steamie możemy przeczytać, że gra często się zawiesza, a jednostki nie reagują na polecenia.
- Narzekania dotyczą również pozostawiającego wiele do życzenia działania serwerów.
- Należy dodać, iż problemy te dotyczą głównie trybu sieciowego – kampania jest na ogół chwalona, choć wydaje się zaledwie samouczkiem wprowadzającym do rozgrywek multiplayer.
Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin jest dostępny na PC, PS5 i XSX/S. Odbiór branżowych recenzentów jest dość podobny do sposobu, w jaki grę postrzega społeczność. Na Metacritic.com pecetowa wersja produkcji ma średnią ocen na poziomie 69 na 100 (na podstawie 16 not).