Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 września 2023, 15:58

Strategia w świecie Warhammer: Age of Sigmar ma „rewolucyjny” edytor map

Po skromnych beta-testach Warhammer: Age of Sigmar – Realms of Ruin prezentuje swoje wdzięki na nowym zwiastunie, w tym tryby gry, malarz armii oraz „rewolucyjny” edytor map.

Źródło fot. Frontier Developments.
i

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin zaprezentowano na zwiastunie omawiającym rozgrywkę. Studio Frontier Developments omówiło najważniejsze elementy swojej strategii czasu rzeczywistego, także we wpisie zamieszczonym na Steamie. Materiał możecie obejrzeć poniżej.

Po dotychczasowych testach twórcy mieli – zdaniem graczy – sporo do poprawy, choć podkreślali, że beta była tylko skromną próbką tego, czym ma być Realms of Ruin.

  1. Zapewne dlatego nowy zwiastun przedstawia wszystko, co gra będzie miała do zaoferowania, od „kinowej kampanii” dla jednego gracza (przygotowanej wspólnie z pisarzem Gavinem Thorpem), przez tryb Podboju pełen losowych wyzwań i międzyplatformowe opcje sieciowe (w tym kooperację), po malarz armii (Army Livery) i „rewolucyjny” edytor map, któremu w trailerze poświęcono najwięcej czasu.
  2. Nie sprecyzowano, w czym dokładnie przejawi się przełomowość tego ostatniego, ale zapewniono, że to samo narzędzie wykorzystali twórcy przy tworzeniu domyślnych map w grze. Możemy więc liczyć na bogate opcji edycji, w tym biomy (główny i podrzędny) oraz rodzaj i ukształtowanie terenu (który zresztą będzie można samemu modyfikować i „malować”, co widać na nowym materiale).
  3. Skoro o edycji mowa, Realms of Ruin pozwoli także na kreowanie własnych scen w grze. Narzędzie umożliwi ustalenie otoczenia, postaci i ich póz, by stworzyć efektowne obrazy (choćby i pod miniaturę filmu na YouTube’a).

Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin ukaże się 17 listopada. Gra zmierza nie tylko na komputery osobiste, ale też konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S, i otrzyma kinową polską wersję językową.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej