Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 grudnia 2022, 13:35

Zachwalane Dwarf Fortress inspiruje twórców gier i sprzedaje się świetnie

Dwarf Fortress króluje na Steamie, zadowala graczy i przekracza oczekiwania. Twórcy Prison Architect i Terrarii przyznają, że bez tej skomplikowanej strategii ich tytuły nigdy by nie powstały.

Źródło fot. Steam
i

Po 20 latach ciężkiej pracy odświeżona wersja gry Dwarf Fortress trafiła wreszcie na Steama. Strategia, uznawana przez wielu za kultową, zdążyła już osiągnąć niewątpliwy sukces sprzedażowy i skupiła wokół siebie masę deweloperów, świętujących to wydarzenie. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, jak duży wpływ oryginalna wersja tytułu miała na całą branżę gier.

Świetne wyniki aktywności i powalające oceny

Wyczekiwany przez lata tytuł zdążył zagościć na liście bestsellerów Steam (w tym momencie zajmuje 4. pozycję), a w mającym miejsce wczoraj szczycie popularności w Dwarf Fortress grało ponad 20 tysięcy osób jednocześnie. 40 tysięcy osób oglądało z kolei transmisje z rozgrywki na Twitchu.

Zachwalane Dwarf Fortress inspiruje twórców gier i sprzedaje się świetnie - ilustracja #1
Źródło: SteamDB

Spośród ponad 6 tysięcy ocen wystawionych na platformie Valve, aż 97% jest pozytywnych. To ogromny sukces gry, która odbiega od dzisiejszych standardów, stawiając na niezwykle skomplikowaną rozgrywkę i prostą, dwuwymiarową oprawę wizualną.

Odbiór wśród graczy, który zaskoczył nawet twórców

Co ciekawe, na prośbę Kitfox Games, będącego wydawcą nowego Dwarf Fortress, jeszcze przed premierą gry niezależni analitycy przygotowali dokument, w którym oszacowali potencjalną sprzedaż gry. Polegając na liczbie osób, które umieściły tytuł na swojej liście życzeń oraz historii sprzedaży poprzednich gier studia, założyli oni, że Dwarf Fortress sprzeda się na Steamie w 160 tysiącach kopii w ciągu dwóch miesiący od premiery. Wynik ten został jednak pobity w mniej niż 24 godziny.

Informacja została potwierdzona na Twitterze przez Tanye X. Short, szefową Kitfox Games. Szersze grono obserwujących proces tworzenia gry od początku wierzyło, że wynik ten zostanie przebity, lecz miał być zależny przede wszystkim od przychylności algorytmu Steama.

Zachwalane Dwarf Fortress inspiruje twórców gier i sprzedaje się świetnie - ilustracja #2
Źródło: Twitter

Koledzy z branży świętują sukces twórców Dwarf Fortress

Oprócz gorącego przyjęcia gry przez fanów wielu znanych twórców gier wykorzystało moment premiery nowego Dwarf Fortress do podkreślenia, jak wielki wpływ kultowa strategia miała na ich proces twórczy.

Do grona deweloperów, którzy zasugerowali inspirowanie się Dwarf Fortress, należy między innymi Tom Pedalino, odpowiedzialny za grę Prison Architect. Stwierdził on, że bez Dwarf Fortress jego symulator zarządzania więzieniem nigdy by nie powstał.

Zachwalane Dwarf Fortress inspiruje twórców gier i sprzedaje się świetnie - ilustracja #3
Źródło: Twitter

Na oficjalnym koncie Terrarii na Twitterze również pojawił się podobny komentarz. Czytamy w nim, że kultowa strategia zainspirowała tak wiele aspektów słynnego survivala 2D, że ta gra również mogłaby nie powstać.

Zachwalane Dwarf Fortress inspiruje twórców gier i sprzedaje się świetnie - ilustracja #4
Źródło: Twitter

Kolejne cegiełki wsparcia dołożyło wielu innych twórców, po których raczej byśmy się tego nie spodziewali. Gratulacje dla autorów Dwarf Fortress znajdziemy na oficjalnych kontach gier Dead By Daylight, Slime Rancher, a nawet Among Us.

Zachwalane Dwarf Fortress inspiruje twórców gier i sprzedaje się świetnie - ilustracja #5
Źródło: Twitter

To idealny moment na spróbowanie swoich sił w tym piekielnie wymagającym wyzwaniu, które, jak widać, od wielu lat potajemnie przykładało się do rozwoju branży gier.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej