Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 sierpnia 2023, 07:23

Blizzard zablokował handel między graczami w Diablo 4, winny exploit [Aktualizacja]

Blizzard musiał tymczasowo zablokować handel między graczami wskutek błędu (lub błędów), który pozwolił niektórym bohaterom Sanktuarium na zdobycie absurdalnego bogactwa.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

AKTUALIZACJA: Jak poinformował Adam Fletcher na X/Twitter, handel między graczami został przywrócony. Najpewniej oznacza to, że opisane niżej problemy zostały usunięte.

Fatalne przyjęcie na Steamie Overwatch 2 to nie jedyny problem Blizzarda. Twórcy Diablo IV zablokowali handel między graczami do czasu uporania się z poważnym „exploitem”. Informację przekazano w ogłoszeniu zamieszczonym na oficjalnej stronie firmy oraz podforum gry w serwisie Reddit.

Luka odkryta przez graczy to niemal klasyczny przykład błędu w grach sieciowych (do których poniekąd można zaliczyć najnowszą odsłonę serii Diablo). Błąd w grze umożliwił duplikowanie zarówno złota, jak i przedmiotów.

Wpis Blizzarda nie zawiera szczegółów, ale od paru dni internauci donosili o absurdalnych ilościach złota, które przekazywali niektórzy gracze.

  1. Doszło do tego, że na zewnętrznych stronach handlowych rzekomo kupowano miliardy sztuk złota za nie więcej niż kilka dolarów, a część użytkowników wystawiała na sprzedaż po kilka egzemplarzy najlepszego ekwipunku w grze (via Reddit).
  2. Da się też znaleźć wzmianki, jakoby problemem była nie jedna, a wiele metod powielania wirtualnego bogactwa w Diablo IV. Podobno niektóre z nich pamiętają jeszcze czasy beta-testów.

Oczywiście gracze nie są zachwyceni ani obecnością „exploita”, ani zablokowaniem handlu. Dla wielu internautów ta sytuacja to kolejny dowód na to, że twórcy Diablo IV nie mają szacunku dla swoich fanów. Ich nastroje nieco się poprawiły po premierze patcha 1.1.1 i zapowiedzi kolejnej aktualizacji, ale niedawna prezentacja sprawiła, że pochwały pod adresem Blizzarda szybko poszły w zapomnienie.

Niemniej w obecnej sytuacji firma zyskała przynajmniej trochę uznania graczy. SinfulScribe, jeden z menadżerów ds. społeczności Diablo 4, potwierdził , że gracze nieświadomie handlujący „trefnym” złotem i przedmiotami nie zostaną ukarani. Zapewne i tak paru (względnie) uczciwych graczy oberwie rykoszetem, ale przynajmniej będą mogli liczyć na apelację do Blizzarda.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej