Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lipca 2015, 15:45

autor: Michał Kułakowski

Deus Ex: Mankind Divided – gracze mogą przekonać bossów w rozmowie do poddania się

Twórcy Deus Ex: Mankind Divided potwierdzili, że walki z bossami zostały zaprojektowane tak, by gracze mogli poradzić sobie z nimi w sposób zależny od wybranego stylu gry. Jednym z nich będzie możliwość przeprowadzenia rozmowy z oponentem i potencjalnie przekonanie go do poddania się.

Twórcy obiecują, że w przypadku konstrukcji walk z bossami nie popełnią po raz kolejny tych samych błędów

Walki z bossami były jednym z najczęściej wymienianych problemów w grze Deus Ex: Bunt Ludzkości. Starcia te wydawały się jakby wycięto je z zupełnie innej gry (nie dziwne bowiem za ich przygotowanie odpowiadało zewnętrzne studio deweloperskie). Zmuszały graczy do morderstwa, nawet te osoby, które starały się przejść całą grę nie odbierają ani jednego życia. Ich konstrukcja także nie odpowiadała charakterowi produkcji, bo wymuszała bezpośrednią walkę na małych i zamkniętych arenach. Chociaż wiele z tych mankamentów poprawiono w tzw. wersji reżyserskiej gry, niesmak niektórych fanów pozostał. Dzięki dotychczasowym zapowiedziom dowiedzieliśmy się, że deweloperzy nie chcą powtórzyć tego samego błędu w Deus Ex: Mankind Divided. Jak wynika jednak z wywiadu dla magazynu OXM, twórcy idą ze zmianami jeszcze kilka korków dalej niż do tej pory przypuszczaliśmy.

Według Patricka Fortiera, odpowiadającego z rozgrywkę i Mary DeMarle, nadzorującej prace nad narracyjną stroną produkcji, w porównaniu do poprzednika, Deus Ex: Mankind Divided będzie posiadał znacznie więcej sposób w jaki rozprawimy się z bossami. Pokonamy ich nie tylko z ukrycia lub przy użyciu specjalnych zdolności, ale także w bardziej subtelny sposób. Dysponując odpowiednimi poziomem umiejętności perswazyjnych będziemy mogli potencjalnie przekonać ich do poddania się lub zmienić przebieg walki. Ponieważ pojedynki nie będą musiały zakończyć się śmiercią przeciwnika, wpłynie to też na zakończenie gry. Tak więc, niewykluczone, że niektórzy z wrogów okażą się w finale przydatnymi sojusznikami lub dodatkowym zagrożeniem.

Deus Ex: Mankind Divided zadebiutuje w 2016 roku na konsolach Xbox One i PlayStation 4, a także komputerach PC. Za produkcję gry odpowiada studio Eidos Montreal. Kampania tytułu rozpocznie się w 2029 roku i stanowić ma kontynuację wydarzeń przedstawionych w Deus Ex: Bunt Ludzkości. Gracze ponownie wcielą się w Adama Jensena, który pracując dla Interpolu walczy z terrorystami. Tytuł oferować ma podobną mechanikę zabawy, co poprzednia odsłona serii, ale twórcy zatroszczą się o szereg usprawnień dotyczących m.in. walki bronią palną, a także samego systemu skradania się. Nie zabraknie również nowych modyfikacji, bardziej zaawansowanej sztucznej inteligencji itd. Produkcja korzysta z nowego silnika graficznego wspierającego biblioteki DirectX 12, a także technologię TressFX 3.0.

  1. Deus Ex wkracza w ósmą generację – nachodzi Mankind Divided
  2. Kompendium Deus Ex: Mankind Divided
  3. Oficjalna strona Deus Ex: Mankind Divided