autor: Marcin Skierski
DayZ - film z rozgrywką ujawnia m.in. nowe informacje o sztucznej inteligencji
Nowy dziennik dewelopera dotyczący gry DayZ ujawnia nowe informacje m.in. na temat sztucznej inteligencji, optymalizacji i niszczącego się uzbrojenia. Przy okazji jest to kolejna okazja do zobaczenia samodzielnej wersji DayZ w akcji.
Studio Bohemia Interactive udostępniło najnowszy dziennik dewelopera dotyczący wciąż przygotowywanej, samodzielnej gry DayZ. Trwający ponad 21 minut materiał wideo przedstawia fragmenty rozgrywki oraz nowe informacje na temat sztucznej inteligencji i optymalizacji.
Dla wielu osób najważniejsza będzie informacja o zmienionym zachowaniu zombiaków. Sztuczna inteligencja jest tworzona od podstaw i nie będzie miała wiele wspólnego z tym, co widzimy obecnie w modzie DayZ. Przede wszystkim nieumarli będą mądrzejsi i w trakcie pogoni za graczem z dużą łatwością ominą wszelkie przeszkody, a w razie nagłej zmiany pozycji postaci kompletnie zmienią kierunek biegu.
Dean „Rocket” Hall (jeden z głównych twórców DayZ) zapewnia w materiale wideo, że przemodelowanie sztucznej inteligencji nie wpłynie negatywnie na datę wydania wersji alfa gry. Co najwyżej na początku zombiaki nie będą jeszcze zachowywać się idealnie, a wszelkie poprawki będą wprowadzane w kolejnych łatkach. Niestety, w dalszym ciągu nie podano choćby przybliżonej daty premiery wersji alfa.
Deweloper cały czas pracuje nad tym, by gracze poważnie się zastanawiali, zanim zabiją innego uczestnika zabawy. W modzie DayZ raczej nie ma co liczyć na przyjazne nastawienie obcych osób, bo każdy w pogoni za coraz lepszym ekwipunkiem bez zastanowienia strzela do celu. W samodzielnej grze DayZ ma to wyglądać tak, że strzały oddane w kierunku innego gracza mogą zniszczyć jego uzbrojenie. Oznacza to, że wtedy zebrany ekwipunek nie będzie do niczego się nadawał. Oczywiście nie jest to opłacalne z punktu widzenia zabójcy, więc patent ten ma ograniczyć bezmyślne strzelanie do innych graczy.
DayZ to samodzielna wersja niezwykle popularnego moda o tym samym tytule. W wyniku dużego sukcesu darmowej modyfikacji do strzelaniny ArmA II z dodatkiem Operation Arrowhead, twórcy zdecydowali się wydać swój twór w formie oddzielnego produktu. W DayZ chodzi przede wszystkim o przetrwanie w świecie, w którym zagrożeniem są nie tylko zombie, ale przede wszystkim pozostali gracze.