Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lipca 2010, 09:20

autor: Piotr Doroń

Darmowa wersja EverQuest II staje się faktem

Gra EverQuest II, funkcjonująca na rynku MMO od blisko sześciu lat, przechodzi spodziewaną przez specjalistów ewolucję. Wraz z przekazaniem szczegółów na temat specjalnej edycji Extended, firma Sony Online Entertainment postanowiła wyjść naprzeciw oczekiwaniom dzisiejszych graczy i zaoferować swoją produkcję w darmowej formie.

Gra EverQuest II, funkcjonująca na rynku MMO od blisko sześciu lat, przechodzi spodziewaną przez specjalistów ewolucję. Wraz z przekazaniem szczegółów na temat specjalnej edycji Extended (stanowiącej odrębny, względem standardowego EQII, model biznesowy), firma Sony Online Entertainment wychodzi naprzeciw oczekiwaniom dzisiejszych graczy i oferuje swoją produkcję w darmowej formie.

Przyszli posiadacze w całości darmowego EverQuest II Extended, który będzie funkcjonować na oddzielnych serwerach względem standardowego EQII opartego na comiesięcznej subskrypcji, otrzymają dostęp do niemal całego świata gry. Pobierając klienta będą mogli przetestować zarówno podstawkę, zawartość pięciu rozszerzeń oraz trzech wielkich aktualizacji rozbudowujących m.in. bazę questów. Niedostępny pozostanie dla nich tak naprawdę wyłącznie najnowszy add-on, Sentinel’s Fate – wydany w lutym bieżącego roku. Z tego też powodu najwyższym możliwym poziomem doświadczenia będzie 80 (Sentinel’s Fate umożliwia dobicie do 90 levelu).

Pozostałe ograniczenia będą odnosić się głównie do przedmiotów (użytkownicy darmowej wersji Extended nie skorzystają z wyposażenia na poziomach Legendary oraz Fabled), a także czarów (ograniczenie do poziomu Adept). W kwestii dostępnych na starcie ras nie będzie zbyt okazale, gdyż w darmowej wersji dostępne będą cztery (za odblokowanie kolejnych trzeba będzie zapłacić). Różnice mają obowiązywać także na poziomie klas – zamiast dwudziestu czterech będzie ich zaledwie osiem (pozostałe do nabycia w Marketplace).

Dodatkowo posiadacze bezpłatnego EverQuest II Extended zrobią użytek wyłącznie z dwóch slotów na postacie, nie będą mogli wysyłać wewnętrznych maili, nie skorzystają z dzielonych slotów bankowych, a dziennik pomieści maksymalnie tylko dwadzieścia aktywnych zadań. Użytkownicy darmowego Extended będą się również musieli obejść smakiem w kontekście zakładania gildii (aktywna będzie jedynie funkcja dołączania do istniejących).

Darmowa wersja EverQuest II staje się faktem - ilustracja #1

Przejście z bezpłatnego Extended na system abonamentowy nie będzie oczywiście nastręczać żadnych trudności. Dodatkowo, osoby które zdecydują się na pobranie darmowego EQII będą mogły korzystać opcjonalnie z Marketplace (kupowanie różnego rodzaju przedmiotów za wewnętrzną walutę, czyli Station Cash). W każdej chwili będą również mogły rozbudować posiadaną przez siebie wersję Extended, np. decydując się na opłacania abonamentu lub rocznej subskrypcji. Wówczas automatycznie dojdzie do odblokowania wielu dodatkowych elementów, w edycji całkowicie darmowej niedostępnych. Różnice te zostały czytelnie opisane w tabeli dołączonej do niniejszej wiadomości. Warto jednakże odnotować, że w żadnym z możliwych rozwiązań nie będzie można skorzystać z pełnej funkcjonalności, z jakiej cieszą się subskrybenci zwykłego EverQuest II (choćby dlatego, że nawet w wersji Platinum EQ2 Extended standardowo mamy dostępne tylko cztery rasy postaci - za resztę trzeba dopłacić).

Więcej szczegółów na temat różnic różnych poziomów członkostwa i istotnych kwestii związanych z EverQuest II Extended znajdziecie na łamach oficjalnego serwisu internetowego gry (w dziale FAQ).

Beta-testy EverQuest II Extended, do których najprawdopodobniej będą mogli przystąpić wszyscy chętni, rozpoczną się 17 sierpnia (data ich zakończenia nie jest póki co znana). Istotne jest to, że zdobyte w ich trakcie doświadczenie oraz różnego rodzaju przedmioty, po zakończeniu bety pozostaną przypisane do konta gracza.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej