autor: Szymon Liebert
Dark Souls na PC być może bez Games for Windows LIVE. Konwersja jest wyzwaniem dla From Software
Wykorzystanie Games for Windows LIVE w pecetowej wersji Dark Souls nie jest przesądzone, bo From Software nie podjęło jeszcze ostatecznej decyzji. To dobra informacja dla posiadaczy pecetów. Inne wieści na temat konwersji nie są tak optymistyczne – autorzy zapowiadają, że zmiany będą minimalne.
Studio From Software przedstawiło nowe szczegóły pecetowej wersji gry Dark Souls (znanej jako Prepare to Die Edition). Niektóre informacje są dobre, inne niepokojące. Zacznijmy od pozytywów. Wygląda na to, że wykorzystanie Games for Windows LIVE, przeciw któremu protestują fani, nie jest przesądzone. Deweloperzy nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie i negocjacje z Namco Bandai trwają. Hidetaka Miyazaki, reżyser Dark Souls, powiedział w rozmowie z serwisem EGM, że równie dobrze studio może wziąć pod uwagę Steama.
W tym samym wywiadzie Miyazaki przyznał się do swojej niewiedzy na temat pecetów, tłumacząc, że nigdy nie zajmował się tą platformą. Z tego względu, prace nad edycją Prepare to Die są prawdziwym wyzwaniem dla From Software. Prawdopodobnie z tego wynikają jego inne wypowiedzi, które mogą zmartwić posiadaczy komputerów. Producent Dark Souls przekazał redaktorowi The Guardian, że wsparcie dla klawiatury i myszki będzie ograniczone do minimum. Autorzy tworzą czystą konwersję konsolowego pierwowzoru i zalecają korzystanie z padów.
W wywiadzie opublikowanym przez Famitsu (który przytoczył użytkownik forum NeoGAF), Miyazaki opowiedział o aspektach technicznych wersji na PC. Okazuje się, że dostaniemy wierny odpowiednik edycji na konsole, więc nie należy spodziewać się usprawnień graficznych (wyższych rozdzielczości, zwiększenia liczby klatek animacji). Autorzy nie stworzą też narzędzi modderskich. Miyazaki powiedział, że mody go interesują, ale studio nie ma doświadczenia w zajmowaniu się tym aspektem PC i potrzebuje więcej czasu na zrozumienie, czego oczekują gracze.
Miyazaki wspomniał tez o nowej zawartości, która pojawi się w edycji na komputery. Przede wszystkim, producent gry nie mógł potwierdzić, czy posiadacze konsol dostaną ją jako DLC (chociaż nie wykluczył takiej opcji). From Software doda do swojego dzieła 3-4 bossów, parę pełnoprawnych obszarów, postacie NPC i zwykłych wrogów (a wraz z nimi – wypadające z nich przedmioty). Wszystko to zostanie powiązane nowym wątkiem fabularnym.
Wypowiedzi głównego projektanta Dark Souls mogą wprawić w osłupienie zachodnich graczy pecetowych, którzy są przyzwyczajeni do PR-owych sloganów. Miyazaki mówi wprost: nie znamy się na pecetach, ale podejmujemy wyzwanie. Miejmy nadzieję, że fani komputerów zrozumieją sytuację Japończyków z From Software i dadzą szansę tej świetnej grze. Dark Souls: Prepare to Die Edition trafi do sklepów w sierpniu tego roku.