Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 maja 2024, 10:11

autor: Adrian Werner

Ghost of Tsushima cieszy się dużym uznaniem na Steamie. Częściowy wymóg PSN nie zaszkodził hitowi Sony

Wbrew obawom Ghost of Tsushima: Director's Cut zaliczyło bardzo udany debiut na PC. Częściowy wymóg posiadania konta PSN nie przeszkodził grze w zbieraniu dobrych recenzji i wykręcaniu imponujących wyników aktywności.

Źródło fot. Sony
i

Wczoraj na PC wreszcie zadebiutowała gra Ghost of Tsushima: Director's Cut, czyli konwersja jednego z najlepszych exclusive’ów z konsol PlayStation. Po kilkunastu godzinach od premiery można już stwierdzić, że premiera okazała się sukcesem. Tytuł pozostaje na pierwszym miejscu listy bestsellerów Steam – zarówno globalnie, jak i w Polsce.

Gracze zadowoleni z wersji PC Ghost of Tsushima

Na Steamie gra ma 84% pozytywnych recenzji, co serwis kategoryzuje jako „bardzo pozytywny” odbiór produkcji. Ludzie z firmy Sony, patrząc na ten wynik, musieli odetchnąć z ulgą.

  1. Przed premierą obawiano się bowiem, że gracze bardzo negatywnie zareagują na wymóg posiadania konta PlayStation Network do trybu multiplayer. Takie rozwiązanie doprowadziło niedawno w przypadku Helldivers 2 do review bombingu – tak skutecznego, że wydawca musiał się wycofać z tej decyzji. Po tym zwycięstwie (choć jeszcze nie pełnym) część graczy miała nadzieję, że uda im się wymusić na Sony podobną zmianę w pecetowym Ghost of Tsushima, ale to się nie udało.
  2. Jak jednak widać, większości użytkowników Steama to nie przeszkadza, co nie dziwi, bo jest to w końcu gra przede wszystkim dla pojedynczego gracza, a do tego wymóg konta PSN był znany od dawna, podczas gdy w przypadku Helldivers 2 gra startowała bez niego (była to jedynie opcja).

Niestety pomimo tego, że gracze pozytywnie oceniają Ghost of Tsushima: Director's Cut na PC, to problem z PSN jednak istnieje, bo z tego powodu wycofano grę ze sprzedaży w ponad stu krajach.

Co do narzekań graczy, oprócz typowych problemów, dotykających w ostatnim czasie wiele debiutujących gier (m.in. stuttering, zawieszanie się gry), część osób donosi o problemach z pojedynkami, które są zbugowane i nie działają prawidłowo (choć podobno wystarczy kilkukrotne zresetowanie pojedynku, by w końcu doszedł do skutku). W odpowiedzi na zapytanie jednego z graczy, studio Nixxes – deweloper pecetowej wersji GoT – odpowiedziało, że przygląda się sprawie i wstępnie stwierdza, iż może to być powiązane z wysokim klatkażem.

Wyśmienite wyniki aktywności

Pecetowe Ghost of Tsushima: Director's Cut nie tylko zbiera dobre opinie, ale również wykręca imponujące wyniki aktywności. Wczoraj, w najgorętszym momencie premiery, w tytuł na Steamie bawiło się 57 934 graczy równocześnie. Należy podkreślić, że ten imponujący wynik i tak nie oddaje w pełni popularności gry, bo jest ona dostępna także w Epic Games Store.

Wśród exclusive’ów z konsol PlayStation, które Sony przeniosło na PC, tylko God of War oraz Marvel’s Spider-Man Remastered mają wyższe rekordy aktywności (odpowiednio 73 tys. i 66 tys graczy równocześnie). Ciekawi nas, czy w ten weekend Ghost of Tsushima da radę przegonić te produkcje.

Tym samym już w dniu premiery pecetowe Ghost of Tsushima: Director's Cut przebiło rekordy aktywności takich przebojów jak Horizon: Zero Dawn, Horizon: Forbidden West czy The Last of Us: Part 1. Liderem wśród gier wydanych przez Sony pozostaje oczywiście Helldivers 2 z wynikiem 458 tys. graczy równocześnie, ale ten tytuł ukazał się równocześnie na PC i PS5, a nie jak pozostałe został przeniesiony na pecety dopiero długi czas po konsolowej premierze.

  1. Ghost of Tsushima Director's Cut na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej