Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 marca 2025, 11:31

„Czasy szastania pieniędzmi na gry inne niż hity pokroju GTA dobiegły końca”. Szef Saber Interactive tłumaczy porażkę Saints Row

Szef Saber Interactive uważa, że reboot serii Saint Row był za drogi, jak na to, czym faktycznie był. Zwiastuje on koniec bezsensownego wydawania pieniędzy i twierdzi, że branża musi dojrzeć.

Źródło fot. Plaion
i

Pod koniec sierpnia 2023 roku zamknięte zostało studio Volition. To twórcy m.in. serii Saints Row, której najnowsza odsłona okazała się przeciętniakiem, a do tego niemałym zawodem dla fanów. Teraz w wywiadzie udzielonym niezależnemu dziennikarzowi Stephenowi Totilo (via GamesRadar+) szef studia Saber Interactive, Matthew Karch, podzielił się swoimi uwagami na temat porażki gier z tego cyklu.

Były za drogie, jak na to, czym były. Nie wiedzieli, co tworzą. Nie mieli [dla serii – dop. red.] żadnego prawdziwego kierunku. To nie mogło tak trwać. Tak więc, kto sfinansuje następną grę po tej katastrofie?

Mówiąc katastrofa, Karch ewidentnie wskazuje na wydany ponad dwa lata temu reboot Saints Row. Prezes Embracer Group – właściciela studia Volition – stwierdził jakiś czas po premierze, że gra nie spełniła w pełni oczekiwań firmy, ale pod względem wyników finansowych poradziła sobie zgodnie z planem. To, jak wiemy, nie pomogło uratować Volition.

Karch zwraca uwagę, że tak po prostu działa świat, na którym żyjemy. Jeżeli produkcja nie generuje wystarczających przychodów, to zwolnienia są czymś naturalnym i nie powinny nikogo dziwić. Zwiastuje on również koniec szastania pieniędzmi na duże tytuły i podkreśla potrzebę dojrzenia biznesu growego.

Czasy szastania pieniędzmi na gry inne niż hity pokroju GTA dobiegły końca. To już koniec. Ten biznes musi dojrzeć. Jeżeli tego nie zrobi, będzie w tarapatach. Niestety, oznacza to zwolnienia.

Obecnie marka Saints Row znajduje się w posiadaniu firmy Plaion, należącej do koncernu Embracer Group. Niestety nie wiemy, czy planowany jest jej dalszy rozwój. Saber Interactive przez kilka lat było własnością Embracera, ale w 2024 roku odzyskało niezależność.

  1. Recenzja gry Saints Row – Święci, Święci i po Świętych

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej