Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2024, 09:00

Twórcy Saints Row założyli nowe studio. Pomogą inXile przy pracach nad RPG akcji Clockwork Revolution

Byli pracownicy Volition (Saints Row) założyli nowy zespół. Studio Shapeshifter Games pomaga już przy tworzeniu następnego projektu od Xbox Games Studios.

Źródło fot. inXile.
i

AKTUALIZACJA: Studio Shapeshifter Games zostało partnerem firmy inXile i wspomoże ją w pracach nad grą RPG akcji Clockwork Revolution. „Jesteśmy naprawdę wdzięczni inXile i Microsoftowi za możliwość uczestniczenia w rozwoju wspaniałego, nowego IP”.

Twórcom Saints Row nie udało się uratować ani ostatniej odsłony serii (być może nie z własnej winy), ani nawet własnego studia. Jednakże byli pracownicy Volition wracają z nowym zespołem i nazwą: Shapeshifter Games.

Studio założono już w zeszłym roku (via LinkedIn) i na razie nie ujawniło ono żadnego projektu. Niemniej zespół chce wykorzystać swoje doświadczenie w tworzeniu gier akcji z otwartym światem i ma nadzieję współpracować ze „światowej klasy deweloperami” przy tworzeniu wysokobudżetowych gier. Nadal też trwają poszukiwania osób, które pomogą im w osiągnięciu tego celu (m.in. specjalistów od silnika Unreal Engine).

Wygląda więc na to, że byli twórcy Saints Row chcą raczej pomagać w projektach innych zespołów, a nie od razu spróbować stworzyć autorski tytuł. Potwierdza to wpis Matta Madigana w serwisie LinkedIn (via TechRaptor), dawniej odpowiedzialnego za finanse w Volition i obecnie prezesa Shapeshifter Games, który wspomina o „asystowaniu” deweloperom i wydawcom. Poza nim w studiu znaleźli się m.in. Rob Loftus jako dyrektor produkcji oraz Brian Traficante na stanowisku dyrektora kreatywnego.

Oczywiście zespół nie może wrócić do Saints Row (prawda do marki pozostały u wydawcy). Niemniej, jak odnotowuje zarząd Shapeshifter Games, przynajmniej pracuje w znanym gronie, a to zapewne więcej niż można powiedzieć o wielu twórcach zwolnionych w ostatnich miesiącach.

Co ciekawe, zespół ma już pierwsze zadanie: projekt współtworzony w ramach Xbox Games Studios. Do prac dołączono w listopadzie, ale oczywiście nie podano żadnych szczegółów (via AJ Nelson w serwisie LinkedIn).

  1. Oficjalna strona studia Shapeshifter Games

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej