Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 marca 2022, 16:26

Cyberpunk 2077 z patchem 1.52; po cichu dodano wsparcie dla Steam Decka

Cyberpunk 2077 otrzymał patch 1.52. Aktualizacja wprowadza do gry szereg poprawek – 36 na PC i 44 na konsolach. Ponadto po cichu zaczęto dodawać wsparcie dla Steam Decka.

Jeśli w ostatnim czasie natknęliście się na jakiś problem w Cyberpunku 2077, to bardzo możliwe, że został on właśnie rozwiązany. Gra otrzymała dziś bowiem patch 1.52, który wprowadza garść poprawek – 36 na PC, 44 na konsolach i 45 w wersji na Stadię. Obejmują one drobne błędy w gameplayu, zadaniach, interfejsie czy grafice.

„Waga” patcha różni się w zależności od platformy, na którą zechcecie go pobrać – od 1,22 GB (GOG) i 6,9 GB (Steam) na PC do nawet 26,7 GB (PS4) na konsolach. Tak przynajmniej deklarują użytkownicy Reddita.

Wsparcie dla Steam Decka

Cyberpunk 2077 z patchem 1.52; po cichu dodano wsparcie dla Steam Decka - ilustracja #1
Źródło: SteamDB.

Różnica w rozmiarze aktualizacji częściowo wynika ze wspomnianej liczby zmian – pełną ich listę znajdziecie poniżej – ale nie tylko. W bazie danych Steama pojawiła się bowiem informacja, jakoby Cyberpunk 2077 otrzymał wsparcie dla Steam Decka.

Co ciekawe, w oficjalnym opisie patcha nie ma na ten temat żadnej wzmianki. Jej brak prawdopodobnie wynika z tego, że według informacji widocznej na karcie produktu na Steamie Cyberpunk 2077 jest grywalny na mobilnym sprzęcie Valve, lecz do wydajnego działania wymaga ręcznej konfiguracji ustawień graficznych.

Cyberpunk 2077 z patchem 1.52; po cichu dodano wsparcie dla Steam Decka - ilustracja #2
Źródło: Steam.

Patch 1.52 do Cyberpunka 2077 – lista zmian

Rozgrywka:

  • naprawiono błąd, który mógł powodować, że podczas szybkiej jazdy w ruchu ulicznym pojawiały się wraki samochodów albo liczne wozy nomadów;
  • naprawiono błąd, w wyniku którego animacja wyposażania broni mogła być odtwarzana wielokrotnie po odzyskaniu noża do rzucania;
  • kamizelkę kuloodporną dziennikarki z laminatu pancernego można teraz znaleźć jako łup w Japantown;
  • naprawiono błąd, który powodował, że granat rozpoznawczy podświetlał niegroźnych NPC-ów z tłumu;
  • naprawiono problem polegający na tym, że po użyciu hacka przejęcia kontroli oś kamery była odwrócona podczas przybliżania.

Zadania:

  • gracz nie będzie mógł ponownie kupić renowacji mieszkania, którą już posiada;
  • dodano możliwość wzięcia prysznica w obozie nomadów;
  • nie będzie już można włamać się do mieszkania w Northside przed ukończeniem pierwszego aktu;
  • naprawiono błąd, który powodował, że wydarzenia bojowe w otwartym świecie i niektóre sceny mogły pozostawać wyłączone po wizycie w Afterlife, do czasu aż gracz nie odbył szybkiej podróży po Watson;
  • Dom lalek – wejście w ścianę w windzie w megabloku H8 nie spowoduje już natychmiastowej śmierci.
  • W starym kinie – naprawiono błąd, w wyniku którego Johnny mógł zniknąć, jeśli gracz opuścił lożę przed interakcją z projektorem, blokując postęp;
  • Podejrzenie cyberpsychozy: Demony wojny – Usunięto błąd, w wyniku którego nie można było ukończyć celu „Przeszukaj okolicę, aby zebrać informacje”;
  • Delamain: Readmisja – Naprawiono błąd, w wyniku którego zadanie mogło pojawić się ponownie w dzienniku zamiast zostać oznaczone jako nieudane po tym, jak graczowi nie udało się odzyskać którejkolwiek z taksówek;
  • Stróże bezprawia – naprawiono błąd, przez który River mógł chaotycznie wyjeżdżać z rynku i wypchnąć V poza granice świata;
  • Pasażer – naprawiono problem polegający na tym, że dwukrotne wybranie niebieskiej opcji dialogowej po przybyciu na miejsce wypadku blokowało postęp;
  • Spójrz na to miasto z góry – Opcjonalny cel „Ubierz się” nie będzie już niemożliwy do ukończenia, jeśli gracz zebrał ubrania, zanim cel się pojawił;
  • Cherchez la femme – naprawiono błąd, przez który drzwi do Lizzie’s były zamknięte w godzinach, w których powinny być otwarte, blokując postęp;
  • Pierwsza zasada Afterlife – naprawiono błąd, przez który Dex zbaczał z drogi w lewo i w prawo podczas odjeżdżania;
  • Nie mów Saulowi – naprawiono błąd, w wyniku którego holocalle i wiadomości tekstowe mogły zostać zablokowane, jeśli gracz powiedział Saulowi o planie Panam w momencie odjazdu nomadów.

Otwarty świat:

  • naprawiono błąd, w wyniku którego przywołane pojazdy mogły pojawiać się daleko od gracza;
  • samobójcy w Corpo Plaza nie będą się już podnosić po upadku;
  • naprawiono błąd, który powodował, że rozbój w toku w Arroyo nie był widoczna na mapie, co utrudniało postęp w osiągnięciu Miasto, Masa, Maszyna;
  • Kontrakt: Zostawić Night City – naprawiono błąd, przez który zadanie nie aktywowało się po zbliżeniu się do jego obszaru;
  • Kontrakt: Żadnych fixerów – naprawiono błąd, w wyniku którego cel poboczny „Zaparkuj samochodem Iris w garażu” nie został ukończony, jeśli gracz zatrzymał się naprzeciw garażu;
  • Kontrakt: Zgrany do nitki – naprawiono błąd, w wyniku którego wszyscy wrogowie w kasynie byli przyjaźni;
  • Auto rycerza – naprawiono błąd, w wyniku którego nie pojawiał się Rayfield Caliburn.

Interfejs:

  • dodano znacznik zadania do nagród od fixerów, gdy po raz pierwszy zostaną znalezione w skrytce;
  • otwieranie menu podczas czytania drzazgi nie będzie już blokować gry;
  • gdy rozpocznie się przewijanie czasu, nie będzie już można zmienić pozycji znacznika;
  • naprawiono błąd, w którym interfejs łupów migotał i zmieniał się przed podniesieniem przedmiotu;
  • naprawiono błąd, który powodował, że niektóre nazwy śledzonych zadań mogły wyświetlać się nieprawidłowo jako „A Favor for a Friend” niezależnie od języka gry.

Efekty wizualne:

  • naprawiono animacje i brakujące lub przemieszczone obiekty w różnych scenach;
  • naprawiono niektóre problemy z animacją podczas eliminowania z powietrza przy użyciu atutu Ukryty smok;
  • usunięto błąd, w wyniku którego burze piaskowe pojawiały się w scenach, w których nie powinny;
  • naprawiono błąd, w wyniku którego różne warunki pogodowe nie miały wpływu na roślinność;
  • ciemne okulary sportowe z poliwęglanu nie będą już widoczne podczas przełączania między trybem trzeciej i pierwszej osoby podczas jazdy.

Konsole:

  • ulepszenia pamięci i poprawki błędów na konsolach nowej generacji;
  • drobne optymalizacje interfejsu;
  • [PlayStation 5] zaimportowanie zapisu bez połączenia z PlayStation Network nie będzie już blokować opcji kontynuowania gry;
  • [PlayStation 5] naprawiono błąd, w wyniku którego tworzył się uszkodzony zapis, gdy gracz próbował zaimportować zapis z PlayStation 4, mimo że żaden zapis nie został stamtąd wcześniej wyeksportowany;
  • [PlayStation] naprawiono problem polegający na tym, że ekran „Wciśnij [przycisk opcji], aby kontynuować” rejestrował naciśnięcie przycisku z opóźnieniem;
  • [PlayStation 5] mokre ulice będą teraz tak samo odbijać światło, jak w wersji PC;
  • [PlayStation 5 / Xbox Series X] zmiana ustawienia wstępnego w ustawieniach wideo nie spowoduje już automatycznego włączenia wszystkich opcji grafiki;
  • [Xbox One / Xbox Series X] odłączenie kontrolera i jednoczesne wejście do menu pauzy nie będzie już powodować blokowania się gracza.

Stadia:

  • aktywowano agresywny tłum.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej