Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 maja 2021, 10:33

autor: Adrian Werner

Cyberpunk 2077 radzi sobie lepiej na Steamie, poprawia się odbiór gry

Praca nad patchami do Cyberpunka 2077 wreszcie zaczyna przynosić efekty. W ostatnich tygodniach odbiór gry na Steamie powoli się poprawia. Produkcja przestała również tracić graczy.

CP2077 NA STEAMIE:
  • w marcu tylko 59% ocen było pozytywnych,
  • w kwietniu ten wynik wyniósł 67%, a za ostanie 30 dni – 68%,
  • stabilizuje się populacja graczy.

Pecetowa wersja Cyberpunka 2077 zadebiutowała mocno, ale potem było już tylko gorzej. Studio CD Projekt RED spędziło miesiące pracując nad patchami i wydaje się, że wreszcie zaczęło to przynosić rezultaty i gra powoli odzyskuje sympatię graczy.

Najlepiej obrazują to oceny graczy na Steamie. Od kilku tygodni sukcesywnie rośnie udział pozytywnych not wystawianych w ciągu ostatnich 30 dni. Obecnie jest to 68%, więc brakuje już tylko 2%, aby strona zaczęła opisywać odbiór CP2077 w tej kategorii jako pozytywny, zamiast „mieszany”. W miesiącach po premierze ten wynik sukcesywnie spadał. 1 marca zszedł poniżej 70%, a potem kontynuował zjazd w dół. Spośród recenzji użytkowników wystawionych w trzecim miesiącu tego roku raptem 59% były pozytywnych.

Cyberpunk 2077 radzi sobie lepiej na Steamie, poprawia się odbiór gry - ilustracja #1
Najgorszy dla gry był marzec, kiedy to tylko 59% wystawionych ocen użytkowników było pozytywnych.

Wydaje się, że przełomowy okazał się patch 1.2, który pozostaje największym z dotychczasowych. Nawet po jego zainstalowaniu gra i tak pozostawia dużo do życzenia, ale zmiana na plus jest wyraźna i znalazło to przełożenie na odbiór gry.

W kwietniu 67% użytkowników Steama wyraziło się o Cyberpunku 2077 pozytywnie. Dzisiaj wynik z ostatnich 30 dni wynosi 68%, więc gra powoli pnie się w górę.

Cyberpunk 2077 radzi sobie lepiej na Steamie, poprawia się odbiór gry - ilustracja #2
Kwiecień okazał się znacznie lepszym miesiącem dla gry niż marzec.

Wydaje się również, że udało się zatrzymać odpływ grających. Od dnia premiery wyniki aktywności w szybkim tempie malały, ale w ostatnich tygodniach zaczęły się stabilizować. W minioną niedzielę, w najgorętszym momencie dnia w Cyberpunka 2077 na Steamie bawiło się 17 908 graczy jednocześnie, czyli praktycznie tyle samo, co tydzień wcześniej.

Gra nigdy nie wróci do rekordów z okresu premiery, kiedy to naraz potrafiło w nią grać ponad milion osób, ale zatrzymanie tendencji spadkowej jest dobrą nowiną dla autorów, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że jest to produkcja bez multiplayera.

Cyberpunk 2077 radzi sobie lepiej na Steamie, poprawia się odbiór gry - ilustracja #3
Wyniki aktywności graczy zaczęły się ostatnio stabilizować. Źródło: SteamDB.

Studio CD Projekt RED czeka jeszcze masa pracy, zanim Cyberpunk 2077 osiągnie w pełni satysfakcjonującą jakość. Wydaje się jednak, że wysiłek włożony w naprawianie gry zaczął wreszcie przynosić rezultaty, a najgorsze twórcy mają już chyba za sobą. Pozostaje mieć nadzieję, że proces naprawczy będzie kontynuowany i za jakiś czas CP2077 stanie się wreszcie produkcją, jakiej oczekiwali gracze.

Przypomnijmy, że Cyberpunk 2077 ukazał się 10 grudnia 2020 roku na PC, PS4, Xboksie One i Google Stadia. Gra zadebiutowała w fatalnym stanie technicznym, więc od dnia premiery w miarę regularnie otrzymujemy nowe patche. Autorzy niedawno zapewnili, że nie porzucą tej gry, więc możemy liczyć jeszcze na wiele aktualizacji.

  1. Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4)
  2. Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
  3. Cyberpunk 2077 - braki, niedociągnięcia i pomysły jak uratować grę
  4. Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  5. Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej