Cyberpunk 2077 na czele zestawienia najpopularniejszych zwiastunów E3
W sieci pojawiło się ciekawe zestawienie popularności zwiastunów gier pecetowych z E3. Wynika z niego, że największe zainteresowanie wzbudził Cyberpunk 2077, a drugą pozycję zajął Fallout 76.
Tegoroczna edycja targów E3 już za nami, więc nadszedł czas podsumowań. Wszyscy zastanawiają się, jaka była najważniejsza gra tej imprezy. Stosując kryterium zainteresowania wzbudzanego przez zwiastuny, zwycięzcą okazał się bezdyskusyjnie Cyberpunk 2077. Serwis PC Gamer opublikował właśnie zestawienie porównujące wyniki oglądalności trailerów udostępnionych podczas targów. Liczono je łącznie, sumując wyświetlenia na oficjalnych kanałach wraz z kopiami opublikowanymi na największych niezależnych kanałach.
Oczywiście nie jest to zbyt naukowa metoda, a podane liczby cały czas rosną w szybkim tempie, więc w momencie, w którym przeczytacie tę wiadomość, będą najpewniej już nieaktualne. Ponadto, brano pod uwagę tylko produkcje, które zmierzają na PC (więc zabrakło np. wyśmienitego gameplaya z The Last of Us: Part II, który obejrzało już ponad 6,2 mln osób na samym oficjalnym kanale PlayStation). Mimo to zestawienie daje niezłe pojęcie o tym, co graczy interesowało najbardziej podczas E3 2018.
1.Cyberpunk 2077 (13,5 mln wyświetleń)
Czołowa pozycja jest w tym wypadku zasłużona. Gracze czekali długie lata, aby zobaczyć pierwszy zwiastun Cyberpunka 2077, a do tego autorzy upakowali w nim masę wskazówek odnośnie m.in. klas postaci czy podejścia do mikropłatności. Do tego filmik po prostu robi duże wrażenie.
2. Fallout 76 (9,8 mln wyświetleń)
Nie dziwi również, że drugą pozycję zajął Fallout 76. Gra została ujawniona tuż przed targami E3, więc zainteresowanie nią było ogromne. Do tego ilość materiałów oraz informacji udostępnionych w trakcie imprezy była imponująca. Nie wszystkim fanom podoba się sieciowa natura produkcji, ale nawet oni chcieli zobaczyć, jak projekt prezentuje się w akcji.
3. The Elder Scrolls VI (7 mln wyświetleń)
W przypadku The Elder Scrolls VI udostępniono jedynie krótki teaser, a sam projekt znajduje się dopiero w fazie preprodukcji. Ale marka jest tak popularna, że ten krótki filmik wzbudził duże emocje.
4. FIFA 19 (5,5 mln wyświetleń)
Tutaj też nie ma żadnego większego zaskoczenia. Marka cieszy się gigantyczną popularnością i każdy chciał zobaczyć, jak FIFA 19 prezentuje się w akcji.
5. Doom Eternal (5,4 mln wyświetleń)
Większą niespodzianką jest tak wysoka pozycja Doom Eternal, zwłaszcza że sam zwiastun nie pokazał rozgrywki. To jest jednak w całości zasługą wyśmienitego przyjęcia poprzedniej odsłony cyklu.
6. Halo Infinite (4,5 mln wyświetleń)
Spore zainteresowanie wzbudziła także gra Halo Infinite, choć trzeba też przyznać, że w poprzedniej dekadzie zwiastun nowej odsłony tego cyklu bez wątpienia znalazłby się w pierwszej piątce.
7. Battlefield V (3,7 mln wyświetleń)
Dużą popularnością cieszył się także zwiastun trybu multiplayer w Battlefield V. Filmik został przyjęty znacznie cieplej niż pierwszy trailer, w którym brakowało fragmentów rozgrywki.
8. Anthem (2,7 mln wyświetleń)
Nie dziwi również obecność w pierwszej dziesiątce zwiastuna Anthem. Gra zaprezentowała się na targach wyrażnie lepiej niż w zeszłym roku.
9. Devil May Cry (2,5 mln wyświetleń)
Ciepło przyjęty został także powrót w Devil May Cry 5 do klasycznych wersji postaci. Zwłaszcza, że za grę odpowiada ojciec cyklu.
10. Forza Horizon 4 (1,9 mln wyświetleń)
Pierwszą dziesiątkę zamyka Forza Horizon 4. To jedyna gra wyścigowa, która pojawiła się w tym zestawieniu.
11. Resident Evil 2 (1,4 mln wyświetleń)
Jedną z największych niespodzianek E3 było pojawienie się na konferencji Sony zwiastuna Resident Evil 2, czyli klasycznego survival-horroru firmy Capcom. Nic dziwnego, że filmik wzbudził spore zainteresowanie, choć lekkim zaskoczeniem jest, że przegrał z Devil May Cry 5 od tego samego wydawcy.
12. Assassin's Creed Odyssey (1,1 mln wyświetleń)
Dwunaste i ostatnie miejsce w zestawieniu zajął Assassin's Creed Odyssey. Stosunkowo niska pozycja wynika jednak w dużej części z faktu, że firma Ubisoft ma odrębne kanały dla różnych krajów i regionów, więc widownia była rozproszona.